Grafický styl Spellbreaku trochu připomíná Fortnite, ale tím většina podobností končí. Zapomeňte na stavění, granáty a sniperky, přivítejte firebally, jedy, hromy a blesky. Na začátku každého zápasu si můžete vybrat dvě z jedenácti škol magie s různými druhy poškození: oheň, led, země, vítr, jed, elektřina a tak dále.
Na každou ruku dostanete kouzelnou rukavici a zvolené útoky můžete různě zajímavě kombinovat, video třeba předvádí mix jedu a ohně. Otrávený mrak můžete na dálku odpálit, nebo ho nechat viset ve vzduchu a protivníkům odříznout cestu ohnivou zdí. Vaše kouzla navíc budou reagovat i na ta nepřátelská, což jistě zajistí spoustu komických situací, pokud budou vývojáři v kombinacích podobně důslední jako třeba v loňském Divinity: Original Sin 2.
zdroj: Archiv
Každá rukavice má dvojici útoků, což při dvou rukou a jedenácti druzích představuje asi bambilión kombinací. Krom toho každá z nich garantuje ještě pasivní vlastnost a během zápasu zvyšujete úroveň trojice kouzelných svitků s dalšími speciálními schopnostmi. Třeba ohnivý mág po své první smrti vstane jako fénix z popela s polovinou původního zdraví, svitky mu umožňují léčit se skrz plameny, podpalovat nepřátele a nechávat za sebou loužičky lávy během čarování.
Samozřejmě zůstává otázkou, jak se tohle všechno tvůrcům podaří vybalancovat, aby po bojišti pobíhalo pokud možno vyvážené množství hráčů s různými elementy a ne třeba samí kamenní golemové, ale Spellbreak teprve teď spouští pre-alfu, takže budou mít dost času to vyzkoumat. Do rané verze hry se můžete přihlásit už nyní a přijetí si pojistit vyplněním dotazníku. Žádné jiné datum vydání zatím není známé.