Omikron: The Nomad Soul

Omikron: The Nomad Soul

Články

Další hry studia Quantic Dream už nebudou exkluzivní pro PlayStation

Různé akvizice, investice a další obchodní záležitosti jsou v herním byznysu na denním pořádku, často ale může být problém rozklíčovat, co reálně budou znamenat pro hráče. Odkoupení menšinového podílu francouzského studia Quantic Dream čínským gigantem NetEase Games ovšem vyznívá vcelku jasně. Exkluzivity pro Sony jsou minulostí, multiplatformní hry hudbou budoucnosti.

Rekapitulace: Quantic Dream, tvůrci Heavy Rainu či Detroitu

Asi jen málokteré studio, respektive jeho hry, probouzí tolik odlišných reakcí, jako Quantic Dream. A hádám, že nejen v rámci širší herní komunity, ale i u nás v redakci. Někteří jejich hry zbožňují a nedají na ně dopustit, jiní je nesnáší pro nedostatek širší interaktivity a pak je tu ten nevyhraněný zbytek, který bere jednu hru po druhé a třeba Heavy Rain či Detroit má rád, ale Beyond: Two Souls je pro něj utrpením. Na souhrn všech her, které má studio na kontě se můžete podívat v rekapitulaci Honzy Vondráška.

Navštivte přednášku o Davidu Bowiem ve světě videoher

Před nedávnem jsme v našem retro gamesplayi vzpomněli na akční adventuru Omikron: The Nomad Soul, a nejenom Omikronem se bude zaobírat přednáška Lukáše Grygara, pořádaná Severočeskou vědeckou knihovnou v Ústí nad Labem.

Retro GamesPlay: hrajeme akční adventuru Omikron: The Nomad Souls

Adventura, bojovka, first person střílečka, otevřené prostředí, mysteriózní příběh o prolomení čtvrté stěny a David Bowie. Omikron: The Nomad Soul je prvotina Davida Cage a jeho týmu z Quantic Dream, která vykazuje všechny základní znaky pozdějších her studia včetně Heavy Rain, Fahrenheit i Beyond: Two Souls. V prvé řadě Omikron mixuje několik zcela odlišných žánrů, což někdy funguje solidně, jindy nefunguje vůbec (zdravíme FPS části), ale celek nějak pohromadě drží. Zejména díky zápletce, postavám a unikátní audiovizuální stylizaci, na které se podílel právě David Bowie.