Už i první Doom si můžete zahrát s ray-tracingem

4. 4. 2022 11:20 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

S příchodem ray-tracingu jsme začali hledět do budoucnosti plné ještě uvěřitelněji vypadajících her. Ale tato technologie nedělá divy jen s novými hrami. Možná ještě zajímavější je její použití ve starších (MNOHEM starších) titulech.

Jistě vám před lety neunikla oficiální ray-tracingová verze stařičkého Quake II, na níž Nvidia demonstrovala moc paprsků odrážejících se od povrchů v reálném čase. Nyní se něco velmi obdobného děje s původním Doomem, třebaže jen prostřednictvím fanouškovské modifikace.

Modder Sultim Tsyrendashiev vydal na GitHubu svou modifikaci PrBoom: Ray Traced, která ve své podstatě jednoduše promění téměř 30 let starou hru k nepoznání. Přitom jediné, co modifikace dělá, je zprovoznění ray-tracingu, díky kterému ale i takto stará hra rázem vypadá moderně.

Jeho ray-tracing je momentálně dostupný pro první tři úrovně Dooma a doprovází ho dobrovolné užití hudby o vysoké kvalitě a funkce DLSS. Vyzkoušíte klasiku s moderním hávem?

Nejnovější články