Unity se minulý týden postaralo o pořádný poprask v herním průmyslu. Americký vývojář herního enginu totiž oznámil, že od nového roku hodlá studia, která na jeho softwaru vyvíjí hry, kasírovat za každou instalaci jejich produktu na různá zařízení (pokud dosáhnou určitých prodejních a instalačních milníků). To samozřejmě hnulo žlučí téměř všech vývojářských týmů i studií a došlo to dokonce tak daleko, že Unity muselo po výhružkách smrtí dočasně zavřít kanceláře.
We have heard you. We apologize for the confusion and angst the runtime fee policy we announced on Tuesday caused. We are listening, talking to our team members, community, customers, and partners, and will be making changes to the policy. We will share an update in a couple of…
— Unity (@unity) September 17, 2023
Softwarová firma se teď za poprask omlouvá a plánuje změny, které hodlá upřesnit v blízké budoucnosti: „Omlouváme se za zmatek a způsobenou úzkost, kterou způsobila naše oznámená cenová politika. Nasloucháme a hovoříme s naším týmem, komunitou, zákazníky i partnery a hodláme provést změny. V následujících dnech zveřejníme detaily,“ uvádí Unity na sociálních sítích.
Čekat nás může cokoliv od úplného upuštění od zpoplatněných instalací až po změnu cíle milníků tak, aby do něj spadaly opravdu ty největší a nejúspěšnější hry. Jenže i kdyby se v Unity na nepopulární krok vykašlali úplně, důvěru řady svých zákazníků budou získávat zpět jen s největšími obtížemi.
„Bez ohledu na to, jak celá věc dopadne, budeme u nových projektů více zvažovat, zda Unity použít. Už jen proto, že je jasné, že v budoucnu může přijít další nečekaná změna, nápad nebo šílenost z jejich strany," řekl už dříve Games.cz šéf českého herního studia Cinemax, Lukáš Macura.
Nezbývá tedy než čekat, s čím se americká firma nakonec vytasí.