Ubisoft představuje Ghostwriter, vlastní AI určenou k psaní herních textů
zdroj: Ubisoft

Ubisoft představuje Ghostwriter, vlastní AI určenou k psaní herních textů

23. 3. 2023 15:10 | Novinky | autor: Jan Slavík |

Ubisoft experimentuje s využitím umělé inteligence v herním vývoji. Ve své divizi Ubisoft La Forge, která stojí na pomezí akademického výzkumu a herní produkce, k tomu vyvíjí vlastní AI nástroj s názvem Ghostwriter. Nemusíte se nicméně hned ušklíbat při představě, kterak počítačový program píše celé scénáře pro hry od Ubisoftu – Ghostwriter, alespoň v současné podobě, není náhražka herního scenáristy, slouží místo toho primárně pro usnadnění mravenčí práce.

Řeč je o různých drobných promluvách, které je možné zaslechnout v davu, či o automatizovaných reakcích obyvatel světa na vaši přítomnost nebo druh chování. K ilustraci dobře poslouží třeba myriáda situací z Red Dead Redemption II – vzpomínáte například, jak se u baru postávající pistolníci posměšně ptali, jestli jste náhodou nelovili prasata, pokud jste okolo nich prošli v zabahněném oblečení?

Přesně o takové průpovídky tu jde. A v případě, že chcete vytvořit uvěřitelný, pohlcující svět, je jich samozřejmě potřeba napsat šílené množství a myslet při tom na kvantum různých možností, co se může stát nebo jak se hráč může zachovat. Přičemž se ale zároveň také musíte snažit o dostatečnou rozmanitost a pohlídat si, aby komparz nehlásil něco zapamatovatelného moc často. Alespoň tedy v případě, že se nesnažíte o zrod dalšího internetového memu s šípem v koleni.

zdroj: Ubisoft

Až doposud se o to staraly celé týmy scenáristů a byla to pro ně pochopitelně úmorná rutina. Usnadnit ji a ušetřit tak čas autorů má právě nový nástroj Ghostwriter. Uživatel mu předá nějaký podnět, jako je například „rychlost“ či „hlad“, a Ghostwriter vychrlí návrhy krátkých promluv.

Lidští tvůrci z nich pak vybírají ty nejvhodnější, které zároveň pochopitelně mohou i upravovat, aby lépe vyhovovaly kupříkladu narativnímu stylu vyvíjeného projektu. Ghostwriter přitom vede vývojářské volby i zásahy v patrnosti a využívá je ke strojovému učení, aby lépe „pochopil“, co se po něm chce, a byl schopný poskytovat čím dál tím lepší výsledky. Umím si představit, že pokud vše funguje, jak má, shazuje to ze scenáristických beder poměrně významnou tíhu.

Jak víme, Ubisoft mimo jiné chystá celou řadu nových her z univerza Assassin's Creed. Zda byl Ghostwriter využit při jejich tvorbě, sice nikdo oficiálně nepotvrdil, ale je klidně možné, že až se s Basimem vydáme do Bagdádu v Assassin's Creed Mirage, budou na nás stánkaři pokřikovat věty, které nepsali lidé. A nebo se to už dávno děje, jen bez našeho vědomí?

Nejnovější články