Ubisoft pracoval na RPG s artušovskou legendou od tvůrce Dragon Age. Hascoët jej zrušil
zdroj: Gamesindustry.biz

Ubisoft pracoval na RPG s artušovskou legendou od tvůrce Dragon Age. Hascoët jej zrušil

28. 7. 2020 15:30 | Novinky | autor: Pavel Makal |

Okolo Ubisoftu se v poslední době točí velmi negativní atmosféra. Ostatně, pokud se o situaci ve francouzském gigantovi chcete dozvědět víc, pusťte si poslední Fight Club, kde o poměrech ve firmě velmi živě diskutujeme.

Kromě obvinění ze sexismu a toxické firemní kultury se zdá, že velký problém byl i ve schvalovacím procesu projektů. Dosud jsme věděli o obtížích, s jakými se potýkaly poslední díly série Assassin‘s Creed, respektive jejich ženské hrdinky, vypadá to ale, že nyní už nechvalně proslulý Serge Hascoët házel klacky pod nohy i jinde.

Své o tom ví Mike Laidlaw, veterán z BioWare, který se zásadním způsobem podílel na sérii Dragon Age, ale svůj otisk nechal třeba i v Mass Effectu nebo Jade Empire a dalších titulech slavného studia. Na podzim roku 2017 Laidlaw BioWare opustil, aby byl v následujícím roce najat Ubisoftem na pozici kreativního ředitele nového projektu.

Bloomberg uvádí, že Laidlaw měl pracovat na nové RPG značce s kódovým označením Avalon. Pod jeho vedením měla hra vznikat v quebeckém studiu Ubisoftu, které má na svědomí třeba Assassin‘s Creed Odyssey.

Avalon měl být vysokorozpočtovým projektem o králi Artušovi a jeho rytířích kulatého stolu. Herní svět měl být inspirován mýty a fantazií a měl být plný hrdinských příběhů, zajímavým prvkem pak byl plánovaný kooperativní multiplayerový element, který připomínal sérii Monster Hunter.

Jakkoli to celé působí jako svěží a relativně originální nápad, Laidlaw v lednu 2019 z Ubisoftu odešel a projekt byl zrušen. Původcem tohoto rozhodnutí byl právě Hascoët, který nemá rád žánr fantasy a požadoval, aby byla hra „lepší než Tolkien“. Vývojářský tým se sice následně pokusil rozhodnutí zvrátit transformací projektu do řecké mytologie nebo sci-fi zasazení, ani jedno ale nepomohlo.

Tato skutečnost je zjevnou ukázkou moci, kterou Serge Hascöet za dobu svého působení v Ubisoftu nakumuloval a která mu dávala možnost samostatně rozhodovat o životě a smrti herních projektů. Příběh Avalonu je tím, který se dostal na povrch. Otázkou zůstává, kolik jiných nadějných her bylo smeteno ze stolu.

 

Nejnovější články