zavřít

NIER

Čtenářská recenze

Recenze a hodnocení mohou přidávat jen přihlášení uživatelé.

Nier - minirecenze bez spoilerů

7. 12. 2015 v 21:59 - Autor: Malleth 0

Hodnocení čtenáře 7/10

Nier je první JRPG který jsem kdy dohrál, což bude způsobený tim že nemá 100 hodin ale i tim jak je netradiční. Design postav, svět, combat systém, skoro všechno se vymyká klasickým klišé žánru.

Příběh se odehrává v podivným fantasy prostředí, řízlým moderním světem a sci-fi prvkama. Hlavním hrdinou je prošedivělej, na první pohled ne moc sympatickej válečník, kterej NEMÁ AMNÉSII ale snaží se najít lék pro svou nemocnou dceru.
Premisa se může zdát jednoduchá ale díky zvratům a dalším postavám nezůstane jednoduchá na dlouho.

Na příběhovou linku se evidentně autoři zaměřili nejvíc, čímž utrpěla kvalita side-questů ale naštestí není problém je ignorovat, což jsem s radostí udělal.

Nier je poměrně unikátní a zvláštní hra což je vidět hlavně na visuálním designu a taky na práci s kamerou. Běžně je postava braná z third person kamery, ale v některý pasážích přejde plynule do pohledu z boku (což změní i hudbu), u některých puzzlů je ze shora a je tam i jeden dungeon, celej snímanej izometricky.

Hra v době vydání poměrně zapadla díky hodnocením, který se točily kolem 7/10, s kterým bych celkem souhlasil. Nier dělá hodně věcí dobře, ale díky nedostatku polishe a velkýho budgetu hru stahuje k zemi několik menších neduhů a jeden větší.

Dungeony maj různorodou kvalitu, stejně tak i lokace. Real-time souboje mohly bejt výborný, kdyby je autoři trochu vyladili. Největším problémem je ale reusování lokací ke konci hry. Zdaleka nejnudnější dungeon projdete celkem třikrát a to je podle mých výpočtů třikrát víc než je by bylo třeba.

Proč je ale i přesto Nier skvělá hra? Hlavně díky příběhu a prezentaci.
Jsou tu skvěle napsaný dialogy, zajímavý postavy, perfektní anglickej dabing, unikátní vizuál a předvšim fantastická hudba.
Samy o sobě tyhle prvky držej celou hru nad průměrem, ale nejlepší je když se spojej dohromady v příběhových eventech a obvlášť pak v bossfightech.

Souboje s bossy jsou rozmanitý, plný překvapení a skvěle gradujou. Kolikrát bossfight spojej se silným, tragickým eventem podtrhnutým melancholickou hudbou, proložej ho cutscénama a dialogama a zakončej epickou dorážkou, za kterou by se nestyděl ani Kratos.
Může to znít divně ale funguje to výborně, a doposud jsem takový pasáže jinde nezažil.
Je navíc vidět že na ně padla největší část rozpočtu a tak jsou nepřátelé a efekty skvěle rozanimovaný.

‘Them feels’ ale trochu kazí jeden neduh, oblečení členky družiny. Je těžký bejt dojatej, když máte v záběru zadek Kaine, která šetří materiálem i na kalhotkách.
Tohle zdaleka není moje první japonská hra a tak mi je jasný že armory ve zdejších hrách nejsou zrovna z nejpraktičtějších, ale v takovým outfitu by se červenala i Quiet.

Pokud bych to měl nějak shrnout, Nier dokáže bejt občas průměrná, občas frustrující záležitost, ale její silný momenty jsou opravdu silný a už jen kvůli nim jsem rád že sem si Nier zahrál.
Rozhodně je za hrou vidět talent a kdyby měli autoři víc času a peněz, mohla to bejt nezapomenutelná klasika. Proto se na pokračování od Platinum neuvěřitelně těšim.

Hodnocení uživatelů

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.