NIER

Čtenářské recenze

Napsat recenzi nebo přidat hodnocení.

• Nier - minirecenze bez spoilerů

PS3
    7. 12. 2015 v 21:59 - Autor: Malleth 0

Nier je první JRPG který jsem kdy dohrál, což bude způsobený tim že nemá 100 hodin ale i tim jak je netradiční. Design postav, svět, combat systém, skoro všechno se vymyká klasickým klišé žánru. Příběh se odehrává v podivným fantasy prostředí, řízlým moderním světem a sci-fi prvkama. Hlavním hrdinou je prošedivělej, na první pohled ne moc sympatickej válečník, kterej NEMÁ AMNÉSII ale snaží se najít lék pro svou nemocnou dceru.Premisa se může zdát jednoduchá ale díky zvratům a dalším postavám nezůstane jednoduchá na dlouho. Na příběhovou linku se evidentně autoři zaměřili nejvíc, čímž utrpěla kvalita side-questů ale naštestí není problém je ignorovat, což jsem s radostí udělal. Nier je poměrně unikátní a zvláštní hra což je vidět hlavně na visuálním designu a taky na práci s kamerou. Běžně je postava braná z third person kamery, ale v některý pasážích přejde plynule do pohledu z boku (což změní i hudbu), u některých puzzlů je ze shora a je tam i jeden dungeon, celej snímanej izometricky. Hra v době vydání poměrně zapadla díky hodnocením, který se točily kolem 7/10, s kterým bych celkem souhlasil. Nier dělá hodně věcí dobře, ale díky nedostatku polishe a velkýho budgetu hru stahuje k zemi několik menších neduhů a jeden větší. Dungeony maj různorodou kvalitu, stejně tak i lokace. Real-time souboje mohly bejt výborný, kdyby je autoři trochu vyladili. Největším problémem je ale reusování lokací ke konci hry. Zdaleka nejnudnější dungeon projdete celkem třikrát a to je podle mých výpočtů třikrát víc než je by bylo třeba. Proč je ale i přesto Nier skvělá hra? Hlavně díky příběhu a prezentaci.Jsou tu skvěle napsaný dialogy, zajímavý postavy, perfektní anglickej dabing, unikátní vizuál a předvšim fantastická hudba.Samy o sobě tyhle prvky držej celou hru nad průměrem, ale nejlepší je když se spojej dohromady v příběhových eventech a obvlášť pak v bossfightech. Souboje s bossy jsou rozmanitý, plný překvapení a skvěle gradujou. Kolikrát bossfight spojej se silným, tragickým eventem podtrhnutým melancholickou hudbou, proložej ho cutscénama a dialogama a zakončej epickou dorážkou, za kterou by se nestyděl ani Kratos.Může to znít divně ale funguje to výborně, a doposud jsem takový pasáže jinde nezažil.Je navíc vidět že na ně padla největší část rozpočtu a tak jsou nepřátelé a efekty skvěle rozanimovaný. ‘Them feels’ ale trochu kazí jeden neduh, oblečení členky družiny. Je těžký bejt dojatej, když máte v záběru zadek Kaine, která šetří materiálem i na kalhotkách.Tohle zdaleka není moje první japonská hra a tak mi je jasný že armory ve zdejších hrách nejsou zrovna z nejpraktičtějších, ale v takovým outfitu by se červenala i Quiet. Pokud bych to měl nějak shrnout, Nier dokáže bejt občas průměrná, občas frustrující záležitost, ale její silný momenty jsou opravdu silný a už jen kvůli nim jsem rád že sem si Nier zahrál.Rozhodně je za hrou vidět talent a kdyby měli autoři víc času a peněz, mohla to bejt nezapomenutelná klasika. Proto se na pokračování od Platinum neuvěřitelně těšim. celá recenze

Hodnocení čtenáře 7/10

Hodnocení uživatelů

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.