Moonfall

Čtenářská recenze

Recenze a hodnocení mohou přidávat jen přihlášení uživatelé.

MoonFall

17. 4. 2017 v 19:59 - Autor: XXDarthVaderXX 0

Hodnocení čtenáře 7/10

Po delší době, s tradičně nasranou náladou a s chutí něco sejmout, jak Vilém Tel jablko ze zajatcovo nebohé hlavy jsem si koupil Moonfall. Kdo mě zná, ví jaká jsem držka(zdravím Aleše) a tak při pohledu na obrázky, slovu slovenská a tak nějak se na to má, v dnešních dnech docela naštvaná nálada chystala. Kdo se podívá na recenze na Steamu(pokud to člověk netrollí, tak si u většiny z nich snad jedině odplivnout). Jsem očekával a stále mohu, že ta hra bude blbá, ale po více než 10 hodinách je tu několik ale.

Co by člověk očekával od studia, které má pár lidí a samotná instalace trvá asi tak tři minuty? Neočekával by nic, protože v dnešní době je tu hromada ptákovin, které si hrají na nějaké to retro a ohání se tím či oním desetiletím. Jasně, hry třeba v devadesátkách byly super a některé vypadaly třeba velice dobře(Myth I, II), kdo to často haprovalo s nezbednou kamerou a celkové to bylo fajn, ale z dnešního pohledu byly některé tituly prostě blbé. Některé hry si člověk pamatuje a nebylo to díky příběhu či jak to u většiny her nazvat, ale díky hratelnosti, protože, kdo věděl o čem je třeba Doom? Prakticky nikdo, asi jen to, že máte panďuláka v zeleném oblečku, IDDQD, IDFKA, IDCLIP, rozžhavenej rotačák a když nebyla bílá očka, tak vás častěji odpravil raketomet, než váš nepřítel, protože dveře se zrovna zavřeli ve chvíli, kdy jste vystřelili. Komu se to nestávalo, tak kecá.

Podobný pocit máte i u MoonFall, kde je příběh a není tak hloupej jak u Dooma, tedy naproti němu je to story na Pulitzerovu cenu, ale stále se to dá považovat za něco, co není tak špatné, když se podívám kolem co konkurence přináší a bere se to tak vážně, přitom je to u těch her prostě tak laciné, že příběh neřešíte při dalším rozhovoru a už to jen odkliknete a jdete dál. Tady máte příběh o dobru a zlu, tedy spíše o zlu a vaší postavě, která se místo armády vydá všem zlořádům nakopat zadnice a tím se vám postupně odkrývá příběh a to jak pomocí tabulek, kdy je vám zadán úkol, tak díky rozesetým dopisům na mapě. Nic z toho však nemusíte řešit, protože když nechcete, můžete prostě kolem sebe rubat hlava, nehlava.

Golden Axe, nebudu to nikomu brát, ale je tam možná vidět jistá sympatie k této hře od tvůrců a nemalá, ale kdo si Golden Axe už krom nás postarších pamatuje? Ano, nikdo a proto jsou tu retro pořady, které nám je třeba připomenou či představí, ale srovnávání bych vynechal. MoonFall je čistokrevná rubanice, kde řešíte jednoduché puzzly, pohybujete se to čtyř stran a celé je to ve 2D, tak že pokud vám chybí ty chvíle, kdy jste na konci obrazovky a už pomalu nevidíte na svou postavu, tak jste asi tak nějak v obraze. Ze začátku a to může hodně lidí odradit, působí samotné ovládání dost neohrabaně a nebál bych se doporučit ovladač, protože na klávesnici je to celkem peklo a zvláště, ve chvílích, kdy máte ten typ "úsporné" klávesnice, která má namačkaná tlačítka co nejvíc k sobě a menší odchylka ruky způsobí nejedno překliknutí, tak tady si můžete být jisti, že budete umírat, hodně umírat, protože častý rozdíl mezi tím, jestli natáhnete papuče nebo ne bude v mnoha chvílích záviset na tom, jestli stihnete kliknout na lektvar zdraví či nikoliv. Hra vám nedá nic zadarmo a už na standardní obtížnost je těžká a pokud plánujete, že si vezmete to super brnění co vám vypadlo před chvíli v truhle, tak na to rychle zapomeňte, protože krom úkolových předmětů se vše generuje náhodně, tak že vám na tom samém místě může vypadnout úplná cetka. Ukládání? Nakupování lektvarů během mise či podobné radosti, které vás třeba u Diabla uchránily od toho, abyste nenatáhly bačkory? Smůla dámy a pánové. Jediná možnost je správně zkombinovat kouzla a vaše údery, protože buď můžete ty blbce vyřídit na jednu, dvě rány nebo je pižlat do skonání věků. Vašim nepřítelem číslo jedna nebude ani tak potvora s mečem a jiným železem, ale to ostatní, co po vás střílí a hází. Zvláště ty granáty a různě upravené šípy či šipky vás dokáží řádně potrápit a v pozdější fázi hry vám ani ten štít nepomůže, protože když do vás tluče horda dobráků, která vám ubírá životy, tak prostě máchnout musíte a když vás ten zlořád co střílí zasáhne, tak to bolí.

Po grafické stránce jde o čistokrevnou 2D a musím uznat, že je na co se koukat, protože ač se to nemusí zdát, tak to nepůsobí retro, ale nově a po technické stránce mohu hru s klidným srdcem doporučit. Ne vážně, ono to vypadá vážně dobře a kdo překoná ty počáteční neduhy s ovládáním na PC, tak bude mile překvapen, protože já byl a hra mě stále nepřestává bavit.

Klady: Stylová grafika, hratelnost, obtížnost, nenarazil jsem na bug a jeho kamarády, nekoná se typicky hloupý, středoevropský dabing a místo toho jsou raději texty

Zápory: Nevychytané ovládání na klávesnici, pro někoho může být po čase stereotypní

Za deset Euro a teď ani to ne, mohu hru vřele doporučit, jasně není to hra na stovky hodin, ale zabaví a pokud překonáte počáteční obtíže, dostanete v celku trvanlivý titul za pár korun. Hra však nepůsobí lacině a jiní autoři by se mohli poučit, že i bez hromady peněz se dá vytvořit líbivá, zábavná hra, která nemusí působit jak z pravěku, ale jako něco, co se nestydí za rok svého vydání.

Hodnocení uživatelů

Hledáme nové členy týmu, pokud umíš programovat, pojď mezi nás. Více informací.