Pokud si Microsoft Flight Simulator koupíte na Steamu nebo ve Storu, překvapí vás, jak malý download samotná hra vyžaduje. Klient stáhne jen pár set megabajtů a můžete novinku vesele spouštět.
Nepřekvapivě je v tom malý háček. Zbylých 90 GB souborů, nutných pro hraní, se začne stahovat až přímo ve hře. Můžete namítat, že je vám jedno, jak si hra data obstará, problém to je nicméně pro uživatele, kteří by si chtěli nový Flight Simulator pouze vyzkoušet.
Tím, že instalace startuje prakticky až se spuštěnou hrou, ukrajuje ze lhůty pro vrácení peněz. Do dvou hodin, což je limit pro refund na Steamu, se vzhledem k objemu stahovaných dat drtivá většina uživatelů nevejde. Microsoft tady očividně něco nedomyslel. Proč nešel standardní cestou downloadu přes herní klient nebo Store, jako to dělá 99 % titulů, je mi záhadou.
Kritiku hráčů alespoň vyslyšelo Valve, které oznámilo, že na Steamu se stahování v Microsoft Flight Simulatoru nebude do lhůty pro refund započítávat. Společnost zároveň ujistila, že spolupracuje s Microsoftem na zlepšení „download experience“. Díky, já se však nebudu tvářit, že stahování je nějaká zkušenost, kterou je možné vylepšit, stahování se podle mě dá akorát tak přetrpět, ideálně někde na pozadí. Ale proti gustu žádný dišputát. Alespoň firmy na zpětnou vazbu hráčů nějak reagují.
Nešťastné in-game stahování nicméně není jediným problémem, který hra má. Vzhledem k tomu, že Microsoft Flight Simulator jsem si zvolil jako dalšího kandidáta na hardwarový test, můžu i já přidat svůj díl na hromádku technických trablů.
Půjdu přímo k věci: hra padá. A to i při zmíněném stahování. Po každém pádu a opětovném spuštění navíc klient překontrolovává již stažená data, takže se čas do prvního zatáhnutí za knipl dále zvětšuje.
zdroj:
Asobo Studio
Po pádu je navíc šance, že se vám download zacyklí na jednom souboru, což jsem dokázal vyřešit pouze manuálním vymazáním dosud stažených dat. V tu chvíli svítilo na ukazateli průběhu 30 GB. Než jsem se vůbec dostal do úvodního menu, strávil jsem instalací půlden.
Hra padá taktéž při změně vstupu. Zapojíte-li při hře v popředí myš, joystick nebo gamepad, hra zamrzne. Podotýkám, že hru testuji na sestavě s procesorem i9-9900K a grafikou GeForce RTX 2080 Ti. Nedostatečným hardware to asi nebude.
Ale nebudu předbíhat. Report o technickém stavu hry přinesu až po důkladném testu. Snad mě hra i přes svůj nepříliš přesvědčivý start nakonec příjemně překvapí.