Historii plnou zvratů, šťastných náhod a nečekaných událostí. Historii, která navždy změnila grafický průmysl a především náš pohled na počítačové hry. Ano, historii firmy 3Dfx, díky které jsme si mohli poprvé ve hrách vychutnat mlhu, záblesky slunce, podívat se poprvé do průhledné vody a pokochat se spoustou dalších efektů. Postupně se v ní dozvíte, proč 3Dfx vznikla, co stálo za jejím obrovským úspěchem a pochopitelně také, proč zanikla - a nejenom to, také informace ze zákulisí a pozadí boje s konkurenčními firmami ATi, S3 a nVidia. Abyste si alespoň trochu ukrátili čekání, zde je skromná ukázka z prvního dílu:
-
Proces hledání partnera, který by vyrobil nějakou kartu s čipem 3Dfx, byla, jak se Sellers sám vyjádřil, brutální. S postupem času ve firmě narůstalo zklamání a šířila se panika. Na vývoji čipu bylo proinvestováno 17 milionů dolarů a výsledek? Žádný - absolutní nula - nic. Vyjednávání s kýmkoliv bylo více než mrzuté a tak 3Dfx zkoušelo všechno možné. Jednou si dokonce zoufalý marketingový ředitel 3Dfx vzal k sobě stranou šéfa Diamond Multimedia a dal mu šokující a neslýchanou nabídku: "Budeme vám dodávat naše čipy (zadarmo) po dobu prvních šesti měsíců, když budete souhlasit s výrobou grafické karty, s naším čipem." A jeho odpověď? "Ne, děkujeme..." [více za pár dnů]