NVIDIA se postavila za prohlášení Hanse-Wolframa Tismera z Gainwardu a prohlásila, že patch 340 pro 3D Mark 2003 skutečné vypíná kompiler. Ten tak musí běžet přes CPU a to kartě ubírá 20 procent výkonu:
- NVIDIA: Nedávno jsme vydali ovladače ForceWare ve verzi 52.16 (lokální download), které obsahují náš nejnovější kompiler s nejnovější technologii. Ale patch 340 pro 3D Mark 2003 náš kompiler zablokuje a tak všechny výpočty musí běžet přes procesor (CPU), což nás pochopitelně velmi zpomaluje.
Futuremark: Wolfram (Hans-Wolfram Tismer) je absolutně mimo. To, co předpokládá je technicky nemožné. 3D Mark nekomunikuje s ovladači grafické karty, ale pouze s API, které potom komunikuje s ovladači. 3D Mark žádný kompiler nevypíná. Nový patch pouze mění pořádek, v jakém jsou instrukce shaderů vykonávány.
NVIDIA: Jedna z věcí, kterou náš kompiler dělá, je to, že mění pořádek v jednotlivých řádcích kódu tak, aby byly vykonávány co možná nejefektivněji a v co možná nejlepším pořadí. Protože naše technologie je na to velice citlivá a závisí na tom její výkon. Vždycky jsme to tak dělali a děláme to tak proto, aby naše technologie přinášela co možná nejlepší herní zážitek a ne aby akcelerovala nějaký benchmark.
Futuremark: Znovu a znovu opakujeme, že je to proti našim pravidlům a že specifické optimalizace v ovladačích jsou zakázány, protože by poté nebylo možné učinit objektivní srovnání různého hardwaru. A opět opakujeme, že s patchem 340 je 3D Mark 2003 velmi vhodný pro takové objektivní srovnání.
zdroj: X-BitLabs