Na které grafické kartě běží Oblivion nejrychleji?
zdroj: tisková zpráva

Na které grafické kartě běží Oblivion nejrychleji?

4. 4. 2006 18:18 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

I když je The Elder Scrolls IV: Oblivion čistokrevné RPG (mrkněte na naší právě uveřejněnou mega-recenzi), je to pěkně náročná hra.

Z nic neříkajících hardwarových požadavků by se dalo usuzovat, že jí rozběháte prakticky na čemkoliv. Požadována je pouze "128 MB Direct3D kompatibilní grafická karta s DirectX 9.0" a takových karet jsou opravdu mraky. Od RADEONu 9500 až po GeForce 7900 GTX 512. A to včetně takových karet, které jsou pro hry docela nevhodné, mají omezenou 64-bitovou sběrnici a podobně. Realita je taková, že pokud si v Oblivion nastavíte maximální detaily, vyláme si na něm zuby i high-end.

Jelikož není pravdy bez důkazů, a důkazy jsou fakta, tak se pojďme podívat, jak taková fakta vypadají v testu na FiringSquad. Do souboje s Oblivionem se tam vrhlo špičkové herní nádobíčko, a to za vydatné asistence procesoru AMD Athlon 64 (FX-57). Mezi takovou špičku dnes řadíme GeForce 6800 GT (startuje na nějakých 7900,- Kč vč. DPH) a všechny karty výkonnější (a obvykle dražší). K výsledkům je třeba říci, že pro RPG platí trochu jiné požadavky, než pro střílečky a automobilové simulátory. Dostačující jsou obvykle nižší počty vykreslených snímků za vteřinu. Na druhou stranu ale musíme počítat s tím, že se v průběhu hry výrazně mění prostředí. Od hor, přes interiéry, až po venkovní prostranství plné zeleně. Proto zátěž a výkon značně kolísá a jakákoliv výkonností rezerva je prospěšná.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pak už vstupují do hry drobnosti v nastavení. Nároky začnou stoupat dramaticky, když se zapnou HDR barvy nebo vyšší stupně anizotropního filtrování (a to hlavně na NVIDIA kartách, pro něž existují optimalizované ovladače ForceWare 84.25). A pokud si půjčíme jako příklad zmíněnou GeForce 6800 GT, tak její výkon v rozlišení 1024x768 + 8xAF se zapnutým HDR v interiérech činí slušných 48,9 fps, ale v horách klesne na 26,2 fps a v lesích spadne až na nehratelných 11,3 fps. Dvě GF 6800 GT zapojené do SLI sice zvednou výkon dramatických způsobem na téměř dvojnásobek (což je úctyhodné), ale v reálných číslech je to jenom na 20,1 fps.

Takže nezbývá, než se poohlédnout po něčem výkonnějším a také dražším, což v tomto případě může být například RADEON X1800 XT (za 10 500,- Kč vč. DPH), který je rychlejší a v 1024x768 + 8xAF v interiérech vykreslí scénu 108,7 fps, v horách pak 61,2 fps a v lesích stále hratelných 35,5 fps. Druhým dechem je ale třeba dodat, že zapojovat RADEONy do CrossFire je víceméně zbytečné. Taková GeForce 7800 GT ve SLI a v nejnáročnějším případě (v lesích) zvedne svůj výkon oproti single řešení z 18,2 fps na 33 fps, ale RADEON X1800 XT "zvedne" svůj výkon v CrossFire z 35,5 fps na 35,2 fps (což je pokles). RADEONům od ATI přesto sedí Oblivion lépe, než GeForce kartám od NVIDIE, které naopak excelují při zapojení do SLI.
zdroj: FiringSquad

cappy

Nejnovější články