DirectX 9.0 benchmarky ze STALKER: Oblivion Lost
zdroj: tisková zpráva

DirectX 9.0 benchmarky ze STALKER: Oblivion Lost

5. 1. 2004 11:11 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Zdá se, že herní byznys zasáhla nová móda, která spočívá v kradení betaverzí a zdrojových kódů těch nejočekávanějších her jako DOOM III od id Software, Half-Life 2 od Valve a dokonce i STALKER: Oblivion Lost od GSC Gameworld.

Všechny tyto hry byly zcizeny před dokončením, čímž je trojlístek úplný. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Pro vývojáře to je dostatečná výstraha, která je třeba naučí pracovat na od internetu oddělených sítích, popřípadě si dávat lepší pozor na to, komu svoje značně nedodělané produkty půjčují. No a my se zase můžeme v předstihu a jen tak neoficiálně podívat, jak graficky úchvatný STALKER: Oblivion Lost dokáže potrápit grafické karty s hardwarovou podporou DirectX 9.0. Test, o kterém je momentálně řeč, provedli kolegové na X-BitLabs. Na sestavě s Athlonem 64 3400+ postupně odzkoušeli všechny poslední grafické karty ATI a NVIDIA, včetně jednoho kousku od XGI. Pouze je škoda, že v přehledu chybí u nás stále nejrozšířenější GeForce4Ti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Testy určitě potěší drtivou většinu hráčů, protože výsledky vypadají natolik nadějně, že by tato hra oplývající rozlehlou krajinou mohla být hratelná i na relativně pomalejších strojích a to dokonce i se zapnutým antialiasingem a anizotropním filtrováním (antialiasing se stará o vyhlazování zubatých okrajů v obraze a anizotropní filtrování zase o zlepšení kvality textur pozorovaných pod velkým úhlem). Na druhou stranu je nad slunce jasné, že Stalker: Oblivion Lost v tak ranné pre-alfaverzi, v jaké se dostal na vlny internetu (info), zdaleka není kompletní a že od září 2002 dodnes do hry stoprocentně byly přidány grafické efekty nebo prvky, které s výkonem (nejen) grafických karet v budoucnu pořádně zamávají.

Update 12:30 - tvůrci fanouškovské stránky Oblivion-Lost.com nám dali vědět, že právě vyhlásili netradiční soutěž o vymyšlení nejlepšího vtipu souvisejícího s herním světem Stalkera.

Update 13:00 - Anton Shilov, editor X-bit Labs, reagoval na obvinění ohledně nelegálnosti alpha-verze tím, že nikde netvrdí, že testovali Stalkera, nýbrž pouze "jednu z dalších DirectX 9 her".
zdroj: X-BitLabs, e-mail

cappy

Nejnovější články