Grimmwood

Čtenářská recenze

Recenze a hodnocení mohou přidávat jen přihlášení uživatelé.

Grimmwood - jiný pohled

20. 11. 2018 v 10:12 - Autor: jk 0

Hodnocení čtenáře 7/10

Mám odehráno kolem 30 hodin a není to tak špatná hra jak může z recenze tady vyznít. Nemůžete očekávat zábavu na hodiny denně, to je ale pro mne po stovkách propařených hodin a nocí strávených před obrazovkou jeden z hlavních kladů. Zároveň není pravda že by se herní čas dal jen těžko prodloužit. Opět to sice není na hodiny..

Ale bylinky nejsou vůbec tak vzácné jak se v recenzi píše (vzácné mi přijdou jen ty, co léčí). S těmi ostatními si ale můžete užít docela srandu. Lektvary z nich vyráběné rovněž nejsou nedostupné. Zlepšují různé atributy čili zefektňují vaše snažení, popřípadě přimo přidávají staminu čili toho snažení stihnete víc. Jediným limitem je, že se vam po jejich vypiti může udělat nevolno a další už ten den nepozřete. Nicméně, jak na sběr bylinek, tak na výrobu lektvarů, tak na odolnější žaludek a tím pádem na možnost zkonzumovat více lektvarů může mít vaše postava způsobilost (trait) což nejen celou věc zefektivni ale i přidá jemný roleplaying efekt.

Ano, nabízí se možnost vytknout absenci více schopností a levelování.. ale nevím jak se moc chcete zlepšit za deset dní živoření ve vesnici, což je průměrná délka přežití. Při tvorbě postavy však dostanete většinou dvě kladné a jednu zápornou vlastnost. Čili tu aspoň něco je.. Herní obsah možno tedy nazvat jednoduchým, ale nahrazuje to velmi právě ten sociální aspekt. Pokud nemáte chuť se socializovat či společně s ostatními něco řešit, spíš být king a piplat si svoji postavu a všecko v lese vymlátit, není hra pro vás.

Komunita je velmi přátelská, na trolla jsem narazil jen jednou a to ještě ne osobně, jen jsem viděl že ve fóru řešili jeho vyhození. V každé vesnici co jsem byl se objeví pár vůdčích osobností, které se snaží udávat směr. Hráčská základna je sice malá, ale zdá se být pevná. Dalo by se to tedy shrnout, že jsou hráči co se spokojí se skromnějším hraním kompenzovaným navazováním vztahů, sounáležitostí při přežívání. Rovněž je zde prostor pro používáni vlastní fantasie pro dokreslení herního příběhu.. což začíná možností napsat si k charakteru při jeho tvorbě jeho příběh.

A teď jsou prostě lidi co si postavy ve vesnici proklikají a příběhy pročtou s pak ti co se s tím neobtěžují. Někomu i tohle může přijít zajímavé. Je to drobnost.. ale zajímavá. A právě tyto drobnosti spolu s poutavou grafikou a lidmi co to hrají mě na hře baví, rovněž to že nemusím obětovat hodiny každý den abych stíhal držet krok..

Tvůrci jsou aktivní a na hře dále pracují, obsah co chtějí ještě přidat vypadá velmi poutavě a mohl by hraní posunout o pár úrovní výš. (např různé skryté poslání co každý hráč bude mít za úkol pnit) Prostor pro to hra má, neboť základ je položen solidně. Osobně doufám, že hra najde dostatek lidí jimž sedne, aby to vývojáři nezabalili.

Hodnocení uživatelů

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.