Divinity II: Ego Draconis

Čtenářské recenze

Napsat recenzi nebo přidat hodnocení.

• A je to tu zas, neotřelé RPG, které se snaží prorazit svoji cestu a umístit se v srdci hráčů.. Já se pokusím v této recenzi stručně vysvětlit s čím máme tu čest O co jde? Divinity II: Ego Draconis v herním světě působí jako RPG s prvkem budovatelské strategie (bude vysvětleno). Nabízí otevřený svět s kupou questů a bohatými odměnami. Jak název napovídá ve hře se setkáme s pradávnými legendárními tvory. Ti se bohužel stali cílem tzv. 'Lovců draků', kteří se snaží tyto tvory zničit a vy jste jeden z nich a přilétáte do města, aby jste složili závěrečné zkoušky a získaly diplom.. ehm to byl žert, ale ve městě se opět jako v každé jiné hře seznámíte jak se hra ovládá. A co Classy ? Po příchodu do města jsem si šel promluvit s Morganou, která mě naučila poznání a podstatu dračí síly (která obnáší spostu výhod, ale mě imponují zbarvení očí ala Riddick) a ihned mě poslal za trenéry, kteří učili různá umění. Zde mě hra velice potěšila, protože ne v každé hře si můžete ihned na začátku vyzkoušet všechny třídy a pokud se vám jedna z nich nelíbí vyzkoušíte si jinou. Tato možnost se velice hodí, a tak pokud se vám nelíbí třída Warriora, můžete zajít za trenérem, který učí boj na dálku a nebo magii. Možná si myslíte že si své povolání vyberete a případné dovednosti se vám přidělí k vámi vybranému povolání? v jisté míře máte pravdu, ale výběrem svého zaměření nemizí možnost si svého hrdinu později namixovat. U trenéra pouze dostanete jednu schopnost a vybavení pro vaše zaměření, ale nic nebrání v tom aby jste svého geroje vyzbrojili jak lukem tak i mečem. Pěkný Equip dračí válečníku U každé RPG je zřejmě nejdůležitější vaše vybavení a nemusíte se bát. Tvůrci se hodně rozšoupli a nedostatkem vybavení rozhodně trpět nebudete. Barevné rozlišení nebo kompletní sety zde také nechybí, ale jediné co mi možná trošku chybí je možnost své vybavení uschovat pro jinou postavu, možná to zde nejde a nebo jsem na tuto možnost nenarazil. Další věc, která mě nejvíce zde potěšila je možnost si své vybavení opravdu hýčkat a dopřát mu opravdový růst. Co si nejvíce přeji u RPG her je propracovaný craft systém nebo alespoň možnost rozebrat zbraň do posledního šroubku a vytvořit z dílů nadupanou zbroj nebo zbraň (díky Two Worlds 2). Zde to trochu pojali v jinčím slova smyslu, ale craft jako takový tu je, akorát jiný než si myslíte. Hele Jendo, když zabiješ támhleto prase dám ti zlaťák Divinity II vás ze začátku bude hnát plněním questů a honbou za ulovení posledního dračího rytíře, který je s drakem svázán. Questy jsou dělany tradičně: přines, zabij, ochraň, atd., ale odměna za ně je bezesporu nejvíc imponující, protože každý splněný quest vás nechá vybrat si odměnu, ať už jsou to zlaťáky nebo vyšší zkušenost (za ty si nic nekoupíš, ale level se hodí) a nebo v případě těžších nebo hlavních úkolů i nějaké to vybavení. Jak už možná název naznačuje ve hře se objeví i nějaký ten drak a možná to bude znít divně ale právě z vás lovce draků se právě stane ten co bude loven, ale v příběhu jde o víc než jen o draky a jejich lovce. To nás přivádí asi do poloviny hry, kdy nejen ovládnete dračí formu a budete moci plivat oheň na vaše nepřátele, ale i nad správu vašeho nového vydobitého sídla Kdo je tady pán domu!? Hlavní příběhová linie vás zavede do věže, kde se utkáte s trochu namyšleným mágem a vaším cílem nebude nic jiného než ho zabít a zabrat jeho věž. V tuto chvíli na vás čeká docela hodně práce, při boji s mágem jste docela věž zaneřádili a nyní je na vás aby jste vzali do rukou koště a celý ten bordel uklidili.. ehm no tak ne vy, ale vaši nový sluhové, kteří se hlásí do služby a budou vám sloužit. Vyfasujete svého osobního alchymstu, trenéra, kováře, či hrobníka.. ehm tedy necromancera. Nyní nadchází ta pravá zábava. Celou hru získáváte nejrůznější svitky, které mají různé efekty, ať už jde o vysávaní života po zvýšení poškození zbraně. Tyto svitky vám zajistí nové možnosti jak své vybavení řádně očarovat a dát jim přesně ten efekt který potřebujete. Vaše sídlo tedy slouží jako takový celý craft system. Pošlete holomka ať jde nasbírat nějakou rudu, on se vrátí, ale bude kňučet, protože ho přepadla skupinka malých goblinů a on se nemohl jak bránit.. žádný problém, zajdete za kovářem a řeknetemu že Tom by potřeboval pořádné brnění a on ho za finanční obnost vytvoří . Další úžasná věc, která vás překvapí je váš osobní trenér. Vaše dovednosti mají ze začátku nějaký maximalní level 5, ale váš osobní trenér je schopen vás tyto schopnosti doučit a zvýšit vám tam maximalní level zakoupených dovedností. V Divinity II tedy vaše peníze nepřijdou nazmar Táto za humny je Drak! Možná vás to překvapí, ale dračí bojovník je tak zdatný, že kdyby spadnul z vesmíru tak se mu nic nestane protože je to přece jenom výjmečný chlapík a pád z výšky mu nic neříká (ono když byste vypli dračí formu ve vzduchu vaše záda a nohy by vám asi nebyla vděčná a cosmodisk by vám určitě taky nepomohl), nicméně velké obtíže mi dělalo, když jsem proboha nemohl vylézt z vody, naštěstí autoři nejsou tak tupí a možná s tím i počítali a pro přípa připravili určité lávky nebo menší břehy, ale za cenu velké vzdálenosti. (však ono na to zapomenete až si vyskočíte z vody a proměníte v draka) Když už jsme u toho draka, musím říci že ten se ovládá opravdu dobře a jeho útoky jsou též dosti silné, ale nebojte se tvůrci zasadili do hry anti-dragon zone, takže si nemyslete že si vletíte jen tak kamkoli. Výhoda je, že drak má své vlastní schopnosti ba co víc můžete si ho i vybavit, stejně jako své humanoidní Já. Graphics coooool Grafická stránka v Divinity II je dosti vysoká.. nemohl jsem najít optimální nastavení takové, které by mi šlo plynule, ale možná je to jen detail, který se opraví patchi nebo mými brýlemi... Prostředí působí neskutečně přirozeně a ta voda se i opravdu jako voda chová. Docela humorná scénka byla když jsme s jednou parťačku šli dobýt onen hrad a ona se zasekla za sud,naštěstí šel rozbít a ona směle pokračovala dál, ale někdy se ty NPC chovají jako bezmozci. možná další výtkou je výzbroj, po grafické stránce vypadá furt tak nějak stejně a nějakých pořádných výsledků se dočkáte tak ke konci hry. To samé platí i vytváření postavy, kde je pramálo možností jak vypadat a docela směšné mi poté přišla přítomnost holiče, jako kdyby z toho mála šlo ještě něco vybrat, ale bohužel. SHRNUTÍ Prvky: RPG + budování sídla Classy: Warrior, Mage, Archer, Priest, Dragon Slayer, Dragon Craft: Ano - alchemy a celé sídlo k tomu určené Enchanting: Ano - pomocí Charmů a poté v sídle pomocí svitků Vybavení: klasické rozdělení podle barev + enchant Svět: Volně přístupný Monstra: různé druhy, obtížnost podle lokace Questy: Spousta vedlejších + možnost vybrat si odměnu za splnění Speciální: Možnost proměnit se za draka Grafická náročnost: Střední - Velmí vysoká Fyzikální model: možnost rozbít barely Seznámení s hrou: 15 min (ovládání sídla 30 - 60 min) Styl ukládaní: přes nabídku, kdykoli (ukládejte často) PROS: + Vylepšení hratelnosti od poloviny hry + Možnost řádně vylepšovat vybavení + Mixování povolání + Spousta Questů + Otevřený svět + Dračí forma (skvělý dopravní prostředek) + žádné zranění z pádu (pro hráče) + zajímavý příběh (pro zastánce Gothic) CONS: - stereotypní hratelnost ze začátku - nelze ukládat věci pro další charakter - špatný přístup z vody na břeh - žádné zranění z pádu (pro kritiky) - podivný příběh (pro zastánce Dragon age) - často ukládat, špatný autosave (smrt znamená konec hry) celá recenze

Hodnocení čtenáře 8/10

Hodnocení uživatelů

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.