Diablo III

Čtenářské recenze

Napsat recenzi nebo přidat hodnocení.

• Diablo III

Windows
    30. 7. 2015 v 14:15 - Autor: Really upset Beny 0

DIABLO IIITakhle teda ne. Právě jsem zachránil svět a to nejen ten náš, ale i ten v mracích, ten nebeský. Však to znáte, když se každý den modlíte, aby vás tam pak pustili. No a on si takhle jednou, příjde pán absolutní zlo Dajáblo. S nímž se musí vypořádat obyčejný vyvolený smrtelník, jehož čeká dlouhá a strastiplná a neskutečně těžká ceska k jeho porážce.... OH WAIT!Těžká a strastiplná? Tady poněkud zásadně páni a možná i dámy myslící na to jestli už konečně někdo "dámy" šlápli vedle. Ono je hezké neustále plodit nové a vyšší obtížnosti, jako zplozence pekel, ale k čemu to, když ty předešlé jaksi úplně postrádají smysl? Řeknu Vám příběh mladého chlapce, jenž vyrůstal v těžkých dobách postkomunistické republiky. PC měli jen vyvolení a bla bla bla... prostě ten kluk hrál diablo1.. bla bla diablo 2 blabla... a přes to všechno ho nakonec....bla bla ET se mu zdál jako vymyšlený příběh s mimozemsťanem a tak bla bla bla... nakonec to přežil, ale cítil se jako jiný člověk... bla bla bla... nainstaloval Diablo III. Zapne hru shlédne precizní Blizzardí intro. Vybere si hrdinu a přemýšlí nad obtížností, kterou by si měl zvolit.Normál- "to je pro mě moc obyčejné přeci jenom jsem již zkušený hráč", pomyslí si. Hard- "zajímavé, stojí tady, že ke zvolení této obtížnosti je ideální mít už hru dohranou, pro některé vyhranou a vlastnit nějaké předměty z DLC rýpr of souls", opět si řekne v duchu a se zábleskem v očích a dětskou zvídavostí pouští onu všemi mastmi desítkovou hru, v očekávání přiměřené výzvy s obtížností hard. (klučina, ale nevlastní žádné zmíněné předměty z DLC rýpr of souls, tudíž ho nějspíč čeká peklo...) Nebo ne?Peklo, peklo ho čeká, protože zjištuje, že se během jeho pobytu na kosmické stanici kde bojoval s nepřítelem celého lidstva (rasou Otupů, jenž se živili lidským rozumem) a hlavně svým duševním zdravím a sílou, jak jsem již vyprávěl výš, se svět silně změnil. Změnil do podoby, jenž se mu vůbec nelíbila. Svět retardoval, zřejmě nepomohl lidstvu včas a i hry jsou tak nejpíše záměrně vytvářené pro retadací postižené lidstvo. Pojďme se, ale vrátit ke hře jako takové. Snažil se nesnažit se a zjistit jestli může vůbec umřít, což se mu během prvního aktu kde se milovníci starších dílů rozplývají nad návratem do Tristamu, nepovedlo. O co hůř byl překvapen, když se na scéně objevila čarodějka MAGDA, která závěrem aktu (toho herního) vypustila z klece zneužitého chudáka Butchera s rohlíkem u huby, jenž si nebyl jistý sám s sebou a zmateně se snažil objímat jeho křižáka. Spoiler pardon. Křižák, ale objetí nepřijímal moc vlídně, protože je to starý homofób a tak Butcher po minutě chlapcova údivu umírá.Chlapec se zdá šokován, nulovou výzvou, jíž boss fight oplýval. Několikrát během hraní kontroluje jestli opravdu má obtížnost hard. S tím chlapcem mám mnoho společného, protože nás oba čekal stejný herní osud.AKT II stále jsem neumřel a nemáčknul Q, boss vtip. AKT III o několik dní později, zarůstám, stále jsem neumřel a nemáčknul Q, boss výsměch lidské inteligenci.AKT IV o několik dní později jsem silně dehydratován a vyhladovělí, obtížnost se změnila na Expert (kde já i onen chlapec z úvodního vtažného příběhu četl, že je určena jen pro ty co se ve hře silně vyznají a mají agilitám přizpůsobený i gear), stále jsem neumřel a nemáčknul Q, boss, BOSS?!! ZÁVĚREČNÝ BOSS primalní evil, neubral nic, NIC jako kdyby neměl vůbec žádný damage. Hp šel dolu max tak na 96%!Tak takhle teda né!!!Čtyři akty, tři na druhou nejvyšší možnou obtížnost volitelnou při prvním hraní, poslední na tu nejvyšší možnou - 0 smrtí/ 0 použítí lektvaru/ 0 klesnutí HP pod 50%/ 3* klesnutí hp pod 60%/ - tohle opravdu není vyvážená hratelnost. Tahle hra je totiž zatraceně nevyvážená a nevyrovnaná, jako jedinci z diskuzí na těchto stránkách. A hrát to v co-op s druhym hráčem = ještě nižší obtížnost, holy crap., kam jsme se to dostali. (Ano na torment apod to asi bude hratelný)Hra co dostává samá maximální hodnocení a takovejhle rozbitej cumel hořkosti to je! Abych pořád nekritizoval tak musím i něco pochválit. Stručně, protože chválit já moc neumím.Grafika po X letech stále dostačující ba dokonce je skvělá a ta hra rozhodně není tak pohádková jak se může zdát. Zvuk tam taky nějaký slyšet byl. Rozmanitost prostředí slušná, ještě slušnější byla rozmanitost monster, tady palec určitě hore. Stejně tak se mi líbilo pojetí posledního IVho aktu. Fyzika, efekty to všecko je mocinky super, ale co k tomu když hapruje to hlavní. Tou je totiž hratelnost úplně na h*vno, nenabízí žádnou výzvu a nenutí hráče k žádne aktivitě nebo snaze a to byť jen nejmenší o přežití nebo vůbec cokoliv dělat. Protože DIABLO III se dá dohrát na první průchod a na nejvyšší možnou obtížnost (kterou lze zvolit, při prvním zapnutí) s prstem v nose a jen jedním prstem na myši, mezitím co si vyřizujete emailovou komunikaci a chatujete s přáteli na FB. Recenzovaná verze k 29.7.2015   Jen jestli by ono nebylo lepší mít čtyři základní obtížnosti, ale funkční... celá recenze

Hodnocení čtenáře 5/10

• Diablo 3 - recenze

Windows
    9. 4. 2013 v 10:27 - Autor: racice 0

Plusem hry jsou nejrůznější vychytávky (např. sbírání zlata přeběhnutím), nové efekty (vč. bojových) a animace, podobnost s Diablem 2, nové questy, příběh, možnost ničit prostředí. Mínusem je nutnost být online, grafika postavy, omezené možnosti vylepšování postavy oproti D2, cena. Závěr: dobře hratelná hra, bohužel stále patří k těm nejdražším Podrobnou recenzi najdete na blog.racx.cz celá recenze

Hodnocení čtenáře 8/10

• Jsou hry, které si tak nějak do budoucna zasluhují změnu, malý "rework" podle moderních trendů, aby jejich dávná sláva oslovila i mladou a neznalou generaci. A jsou hry, které by se měnit neměly. Pokud totiž změníte něco, co dávno fungovalo perfektně a do dnešní doby definuje žánr, u jehož zrodu stálo, v podstatě se tím vymaníte z pout vlastního dědictví. Nálepka na krabici, která láká hráče staré školy a hráče slyšící na slavné jméno, se pak stane pouhým klamem, takovou odpornou bublinou, která když praskne, tak si znechuceně odplivnete. Na patře vám zůstane jenom pachuť posledních chvil, znechucení nad tím, že nejenže staré věci jsou dávno pryč, ale i jejich vlastní potomci jsou něčím jiným, než bychom si přáli (a za co jsme vlastně platili). V úvodním menu se prakticky nic nezměnilo. Máte na výběr pět různých povolání, jejichž vzezření a název se sice liší, ale jinak jsou to variace na známé charaktery ze dvojky. Witch-Doctor, na zombie a voodoo orientovaný šaman, je výbornou náhradou za starého nekromanta, Lovkyně démonů je zase směsicí assasínky a amazonky, která si libuje v střelných zbraních a pastech. Na nové hordy pekelníků se vydal i starý dobrý Barbar, obří tank skákající na nepřátele a drtící jejich práchnivějící kosti, paladina naopak nahradil Mnich, který se od svého předchůdce liší stylem boje, ale spojuje je nutnost držet si aury. A poslední volbou je nezbytná Kouzelnice, jejíž arzenál zůstal, alespoň papírově, beze změny. GENERUJEME, GENERUJEME, GENERUJEME Pryč je absolutní náhodnost prostředí. V průběhu příběhu narazíte na části, které jsou pevně dané, což sice není novinka, ale v Diablu 3 je těchto částí skutečně požehnaně. Prostředí je přitom nádherné, vývojáři se ale přiklonili k příběhově "užšímu" okolí, takže skutečně náhodných oblastí najdete minimum. Na první zahrání si takových věcí nevšimnete, budete nadšeně procházet kostlivci prolezlé kobky, pozastavíte se u skutečně nádherných akvaduktů v druhém aktu hry a z poslední lokace, ve které budete bojovat, vám budou přecházet oči. Je to vizuálně skvělý zážitek, bohužel na úkor náhody. Nebál bych se říci, že stejný počet, jaký byl v Diablu 2 příběhově pevně daných částí, tak je tentokráte částí generovaných. Při druhém zahrání budete okolí znát a koukat budete už jen po počtu potvor. Je to škoda, na druhou stranu, vývojáři si toho museli být plně vědomi, protože hra, v souladu s moderními trendy, má dokonce achievement za projití celého aktu pod jednu hodinu. Čili pryč se generací úrovní na úkor propracovaných, vizuálně krásných částí. Druhá věc, která podléhá náhodě, je loot. Tady je potřeba zmínit, že na fungování dropu má zásadní vliv aukce, která dokonce umožňuje nakupovat předměty za reálné peníze. I neekonom vám ale potvrdí, že jakmile něčeho bude padat hojně, tak se tím aukce přeplní, ceny půjdou dolů a lidé ztratí zájem utrácet. Na hru to má, s důrazem na to, že se jedná o můj vlastní názor, bohužel neblahý vliv, protože opravdu hodnotných věcí najdete velice, velice poskrovnu. Ještě na normal funguje systém jakžtakž uspokojivě, ale čím větší je obtížnost větší, čili čím lepší potřebujete vybavení, tím více si začnete uvědomovat, že "to prostě nepadá". Okolnosti vás tak chtě nechtě do aukce naženou, protože za pár tisíc zlatých lze nakoupit různé zbraně a zbroje, které vám poskytnou nezbytné výhody. K tomu všeemu neustále padají věci, kde jsou prakticky nepotřebné statistiky, nehledě na to, že tenhle mor "modrých" se rozšířil i na věci "zlaté", čili vzácné. Přijde mi jako velká zrůdnost, když po několika propocených nocích konečně zdoláte Diabla na obtížnost Hell, načež vám vypadne zlatá SEKERA s INTELIGENCÍ a OBRATNOSTÍ, jejíž skvostnost ještě "dolazují" staty jako zvýšená vzdálenost, na kterou sbíráte zlato. V tu chvíli hru znechuceně vypnete s pocitem, že to všechno snažení bylo na nic, že stačí v prvním aktu na Hell farmit zlaté a zbytek koupit na aukci. Nepomůžou dokonce ani crafteři, kovář a klenotník, kteří vám za nějaký malý obnos a trochu materiálu udělají požadované vybavení. Oni sami jsou totiž řešení dosti nešťastně, v podstatě jen jako černá díra na peníze. Vybavení, které nenaleznete, budete jen těžko nahrazovat tím, které si vyrobíte, protože ceník je hloupě vysoko a mnohem více se vám vyplatí, když za našetřené peníze vykoupíte pár položek z aukce. Skutečné využití tedy najde pouze klenotník, který vám za zlaté dává dohromady gemy. Ty nejvyšší se totiž v aukci koupit nedají, musíte si je pěkně vyrobit za své a ze svého. Je třeba zdůraznit, že výše zmíněné obtíže a těžkosti vás budou mrzet jen v případě, že budete hru hrát tak jako já: v jednom zátahu naskrz třemi obtížnostmi. Pak totiž jednotlivé skoky vyniknou asi nejvíce, protože pokrok ve vybavení vás bude brzdit v postupu hrou. Na začátku jde všechno plynule, ale čím dále jste, tím větší obtíže máte kvůli chybějícím statistikám a nedostatečně silným kouzlům. Pokud jste ale jen příležitostní hráči, nemusíte se podobných zážitků nikterak obávat. SOUBOJE TROCHU JINAK Diablo se podepsalo pod vznik žánru hack n' slash, čili zběsilého mačkání myši ve snaze "uklikat" co nejvíce nepřátel k smrti. Potud se toho změnilo jen málo, přesto však přichází třetí díl Diabla s novým soubojovým systémem, který je přímo odvozený od stromu dovedností. Maximální úroveň byla z 99 zredukována na 60, ale nemusíte se bát, na každé úrovni vás čeká malé překvapení v podobě nové dovednosti, nové runy, či nového talentu. Zapomeňte ovšem na to, co jste znali z předchozího dílu. Pryč jsou rozsáhlé stromy dovedností. Postupně se odemykající dovednosti a kouzla, kterých je u každé postavy zhruba osmnáct, mají pod sebou navíc ještě takzvané runy. Každé kouzlo má šest různých variací, které mění jeho podstatu, takže můžete jednotlivá kouzla přizpůsobovat různým situacím. Runy a kouzla lze totiž měnit takříkajíc za běhu a čím dále ve hře budete, tím více budete zkoušet různé kombinace. Používat můžete naráz jen šest různých kouzel (přednastavený na 1-4 + levá a pravá myš), takže musíte pečlivě vybírat, který arzenál budete mít zrovna po ruce. Navíc přibyly ještě cooldowny, které jsou u některých významnějších kousků docela dlouhé a umějí velkou měrou ovlivnit postup, jakým budete jednotlivé souboje provádět. Kromě kouzel má navíc cooldown i flaštička s životy. Mana(popř. různé energie u dalších postav) nezmizela úplně, pouze flaštičky na její dobití, ale její regenerace je mimo boj rychlá. Přesto je potřeba s ní počítat, protože když vám dojde, jste nuceni běhat okolo jako pomatení šašci a doufat, že se váš jediný zdroj přežití brzy dobije. Diablo 3 přišlo s novým přístupem, který se ale nemusí každému zajídat. Podle mého názoru se jedná o svěží vítr, který jsem já osobně ocenil nejvíce u závěrečných bossů. Ti jsou tuhými oříšky, k jejichž rozlousknutí budete zkoušet různé kombinace odemknutých dovedností, budete experimentovat a na vyšší obtížnosti si už budete lámat hlavu nad tím, jakou taktikou je udolat. Jejich jednotlivé arény jso vcelku uzavřeným, jednotným prostorem, a tak jste nuceni využívat každé jeho části. Naučíte se, kdy se přesně vyhýbat meteoritům, kdy už je pozdě a je potřeba zapnout nějakou tu obranu, za jaký roh se schovat, kde si dobíjet manu a kde zhruba stát při jakém útoku. Je to výzva, která jediná není (tolik) ovlivněná náhodou a lze se jít naučit. Samotný proces učení je přitom zábava sama o sobě. Ovšem šampióni, čili tužší verze základních potvor, ti jsou na tom úplně jinak a mají v sobě výrazný prvek náhody. Věci se mají totiž tak, že existuje několik statistik, které mohou příšery dostat, a ty se náhodně namíchají v hrůzném mixu. Na obtížnost normal má potvora jednu takovou vlastnost, na nightmare dvě, na hell už čtyři a na insane pět. A tady je kámen úrazu. Čím vyšší obtížnost totiž "jedete", tím více různých přívlastků potvory mají a tím horší může situace být. Srábkové totiž chodí rovnou po třech a pokud se na vás temní pánové neusmáli, můžete dostat skutečně nechutnou mixturu. Zdaleka nejhorší, co jsem zažil, vypadala takhle: Jailer, vampiric, teleporter, mortar. Taková potvora (jedna) vás zamkne na místě, takže se nemůžete pohnout, každým úderem si dobíjí vlastní zdraví, celou dobu po vás pálí plošné útoky a pokud se vám náhodou povede utéct, tak se k vám teleportuje, zamkne vás a celé divadlo jede na novo. Tohohle prevíta máte třikrát, k němu dosaďte věrné nohsledy (tak dvacet) a máte bod v dungeonu, kde se hráč zasekne na pěkných pár chvil. Zábava to přitom není, protože výsledný postup je ten, že umřete, běžíte k mrtvolce, umřete, běžíte, opakujten dvě hodiny a nechte pomalu hráče zoufat. Když si uvědomíte absurdnost těchto "obyčejných" příšer, jistě mi dáte za pravdu, že výše zmíněné nefungování lootu je více než neuspokojivé. Na šampióny ovšem nenarazíte až tak často, navíc se jim dá většinou v pohodě vyhnout, takže pokud vás podobné masochismy příliš nebaví, můžete je klidně vynechat. Á TITULKY Snaha udržet hráče u obrazovky se přitom Blizzardu upřít nedá. Pro náročnější hráče si dokonce připravili mnohem propracovanější příběh, který sice stále nepatří k bůhvíjak originálním, ale už se tak nějak sleduje mnohem lépe a je zajímavější. Pokud to navíc spojíte s povedenou grafikou, získáte na prvních 25 hodin příjemnou odreagovávačku, která příjemně odsýpá a na každém jejím rohu vás čeká něco nového. To jste ale prošli hru teprve na normal. Pokud budete chtít pokračovat dále, musíte si už celou věc pořádně rozmyslet. Nepožene-li vás totiž silná touha zabít Diabla na co nejtěžší obtížnost, tak vás s největší pravděpodobností někde v průběhu cesty překvapí nepříjemné vystřízlivění, které vás nakonec donutí hru vypnout a už na ní nesáhnout. Někoho to bavit může, Čína na tom nejspíš bude opět živa, ale pro nás normální hráče tohle asi není. Je to škoda, protože potenciál na skvělé znovuhraní tady rozhodně je, jen v současné podobě je mi osobně trochu proti srsti. Uvidíme, co se vyskytne v plánovaných datadiscích. celá recenze

Hodnocení čtenáře 8/10

• Staronový král?

MAC
    23. 5. 2012 v 14:42 - Autor: RockStar 0

O novém Diablu se toho napsalo už spoustu a ještě se spoustu se toho napíše. Je málo her, které způsobují takové masové šílenství, jak u fanoušků tak u zapřísáhlých haterů, ale nikdo nemůže zpochybnit, že je to největší herní událost letošního roku. Pojďme se tedy podívat jaké, že to nové Diablo je. ACT I: Vítej mezi námi Prvotní setkání s Diablem nebylo zrovna ideální. Hra totiž vyžaduje neustálé připojení k internetu, což by v dnešní době nebyl zas takový problém, dokonce i v ČR je internet v každé malé vesničce. Co, ale Blizzard absolutně nezvládl byly servery. Já osobně takový obrovský průser nechápu. Blizzard má zkušenosti s WoW, kde má určitě na serverech mnoho lidí, každý den, každou hodinu. Jak potom nemůže zvládnout nápor hráčů Diablo, je mi záhadou, jelikož většina lidí si to koupila digitálně, takže museli vědět, kolik se jich bude chtít připojit hned první minutu co spustí servery. Momentálně už běží všechno tak jak má, takže nehodlám tenhle prohřešek započítávat do finální hodnocení, i když v Blizzardu by se měli nad sebou hodně zamyslet. Diskuze na téma jestli neustále připojení je otravné či není nechám na Vás. Každý má na to svůj názor a je hodně těžké někoho přesvědčovat o opaku. Já nemám problém s tím, že to hra vyžaduje. Na internetu jsem vždy. V dnešní době se dá říci, že počítač si pořizujeme hlavně kvůli internetu, ať se to někomu líbí nebo ne, je to prostě tak. Blizzard chce připojení hlavně kvůli kontrole cheatovaní na aukci za reálné peníze, což se dá pochopit a beru to jako nevyvratitelné odůvodnění. Aukce za reálné peníze také vyvolala vlnu emocí a i já tuhle myšlenku nepovažuji za dobrý trend. Jen doufám, že se něco takového neobjeví ve WoW. I když je to silně pravděpodobné, "na Diablu to odzkoušíme na WoW to pak aplikujeme". WoW už sice nehraji, ale jak všichni víme co má WoW, musí mít všechny ostatní MMO (aspoň teda většina). Vadí mi to hlavně z morálního hlediska, z principu jsem proti jakýmkoliv microtransakcím a tahle aukce se jim hodně blíží, proto ji nemám rád. Reálný život by se neměl třít s tím "herním" tak blízko (opačně to platí úplně stejně). ACT II: Základem každého dobrého RPG jsou charaktery. Hned na začátku musím čtenáře upozornit, že Diablo není a nikdy nebylo RPG v pravém slova smyslu. Je to hack and slash RPG, kde je vše podřízeno boji. Nenajde zde srdceryvný příběh, vyčerpávající vývoj postavy a ani vaše postava nijak neovlivňuje svět. Vše je přizpůsobeno k tomu, aby jste si vychutnali adrenalinové souboje proti přesile. Postav na výběr je celkem 5. Barbar, monk, witch doctor, demon hunter a wizard. Na nějakou úpravu vzhledu ihned zapomeňte hra Vám dovolí vybrat pouze pohlaví. Na druhou stranu proč si nastavovat tvar obličeje, který bychom zkrášlili třeba tetováním či jizvami, když stejně ho stejně neuvidíme. Teda uvidíme, ale jen v menu a to ještě nijak detailně. Každá postava má něco do sebe, každá je jiná a určitě stojí za to si každou zahrát aspoň do 10 lvl. Kolem toho 10 lvl už tak nějak člověk pozná co mu sedí a co ne. Barbar je tank, co vlítne mezi moby (creepy, nepřátele) a mlátí je hlava nehlava, při jeho hraní máte obrovský pocit síly, cítíte každou "facku" kterou rozdáváte, je to velice příjemný pocit. I pro mě a to jsem v reálném životě pacifista:) Monk je druhý meele (tedy na blízko, stejně jako barbar) charakter, ale hodně se liší ve stylu rozdávání úderů, kde se soustředí na boj tělem. Jsou velice rychlé u jeho hraní si připadáte jako atlet, gymnasta co je jednou tady jedno tam a každému dá nějakou tu ránu na ledviny. Demon hunter je range hrdina specializující se na kuše (luky), opět jde o velice atletickou postavu se sadou pastiček a nástrah, jeho hraním se dostane na úroveň Artemis, možná i tato bohyně byla předlohou pro DH. Wizard je prostě kouzelník co od něj můžete chtít? Jeho hraní mě prozatím neuchvátilo, takže nemám vhodné přirovnání. A poslední kdo nám zbývá do party je Witch Doctor, zajímavý range charakter, který má prazvláštní sadu skillů. Nejvíce mě zaujalo jeho tribal téma, animace a prostě všechno. Moje volba padla právě na něj a to už od doby jeho prvního představení a to je panečku už pěkná řádka let. Jak už bylo řečeno na začátku, v Diablu nejde o vyčerpávající vývoj postavy, kde si můžete rozdělovat kdejaký bodík podle libosti. Hra tohle obstarává za Vás, možná škoda, možná ne. Bodíky by jste stejně pravděpodobně rozdělili úplně stejně. Ve hře máme 4 hlavní atributy sílu, obratnost, inteligenci a vitalitu. Z jejich názvů už jednoduše odvodíte, jaký atribut je primární pro určitý charakter. Vitalita hraje zvláštní roli zvedá totiž vaše životy či HPéčka chcete-li. Takže jediné co si vybíráte jsou skilly (kouzla) z jednotlivých kategoriích. Primární a sekundární a pak jsou 4 další skupiny podle charakteru. Jednotlivé kategorie se Vám odemykají s postupem na vyšší levely a to platí i pro spelly a skilly obsažené v jednotlivých kategoriích. Aktivních jich můžete mít celkem 6. Jejich ikonky vidíte ve slotech na liště, kde první 4 mají defaultně přiřazeny klávesy 1-4, primární je na levém tlačítku myši a sekundární na pravém. Než si zpřístupníte všechny kategorie, chvilku to potrvá a dokud nemáte otevřeny všechny kategorie, nemáte ani přístupné sloty na liště. Při mém prvním hraní jsem si říkal: "sakra kdo vymýšlel tyhle kategorie? Mě by se tak líbilo mít dva skilly z primární skupiny", a až poté jsem zjistil, že v hlavním menu jde nastavit tkz. Elective mode, ve kterém si můžeme zaplnit všechny sloty skilly z primární kategorie. Tímhle si vytvoříte aktivní build. Buildů je nepřeberné množství a s tímhle si můžete vyhrát dle libosti. Můžete ho měnit dle libosti kdykoliv se Vám zachce, v kombatu je to poněkud horší než mimo něj. Je ovšem nutné dát si pozor na jednu věc. Chaktery v Diablu 3 pracují s tkz. source systémem, každá postava má trochu jiný. Vezmeme si třeba Barbara jeho source systém je furi. V primární skupině jsou skilly, které nám budují náš source (zdroj síly) a v ostatních skupinách jsou skilly které čerpají náš zdroj. Proto by nebylo vhodné, si na lištu vyskládat jenom ty co využívají source, neměli bychom ho pak kde brát. S menšími obměnami to máme u všech charakterů. Nesmím ještě opomenout další věc, kterou si můžeme měnit. Jsou to takzvané pasivní skilly, jsou celkem tři které můžou být "aktivní". Opět si vyberete s postupně odemykající se nabídky, tak aby to sedlo vašemu stylu hraní a podporovalo to vaše aktivní skilly na liště. První věc co člověka zarazí je, že si nemůže vybrat sám co chce, ale jen se mu to tupě odemyká. Pro zkušené hráče smutná záležitost pro nováčky vítaná věc. Není to, ale tak strašné jak se může na první pohled zdát, těšíte se na každý nový level jak malé děcko a s každým nově otevřeným skillem se otvírají nové možnosti ve vytvoření celkového buildu. Na druhou stranu jedinečných skillů u každé postavy není mnoho, ale je zde jakýsi runový systém, který modifikuje základní skill někdy až k nepoznání. Například s witch doktorem máte foukací šipku (jako skill, nemusíte k tomu mít zbraň) bez runy se vystřelí šipka za xx zranění + xx postupné zranění , s runou číslo 1 se jedno zmáčknutí myši promění ve tři střely rychle jdoucí za sebou, každá střela dá xx zranění, s runou číslo 2 opět střílíme jednu šipku, ale tentokrát šipka dává navíc slow. A tak se dá pokračovat. Tím pádem máme jakýsi strom, kdy kořen je skupina, větve jsou jednotlivé skilly a finálně máme listy kde jsou jeho modifikace skillů. Vyhází nám pak nakonec mnoho reálných kombinací buildů, dá se říct miliony. Co ovšem zamrzí, že runy (modifikace) Vám naskakují (odemykají levelem) samy bez vašeho přičinění. Od oznámení tohoto systému jsem čekal, že to bude na nás na hráčích a budeme tyto runy vytvářet třeba craftingen, či to bude rare drop. Nicméně škoda, mohlo to být lepší. Nakonec se budeme bavit o předmětech. Všelijakého armoru jsou tady neuvěřitelná kvanta, s tím nemám žádný problém, s jejich designem taky ne, všechno zapadá do světa, Jejich design je uzpůsoben na vaší postavu, takže nebudete mít jako witch doctor na sobě plátové brnění. S čím mám problém jsou zbraně. Né, že by jich bylo málo nebo byly ošklivé, to určitě ne, ani nevadí, že zranění které budete způsobovat, se počítá na základě DPS zbraně kterou máte v ruce, s tím ještě problém nemám. Ale vadí mi, spíš mě přímo irituje, způsob jak s nimi postavy zacházejí. Například Monk jak už jsme si řekli, je meele postava která dává údery většinou pěstmi, a když má v rukách dva meče (což může!!) tak mu při úderech zázračně mizí a hned následně se zobrazují. Nevím proč je mu to dovoleno, když se ve hře stejně objevují tuny boxerů. To samé platí pro Wizarda, proč může mít sekerku a vypouštět z ní magické střely?? Nebylo by lepší, kdyby mohl užívat jenom kouzelnické hůlky? A z nich ty střely vypouštěl? Chyba v game designu určitě! Witch Doctor má zas zvláštní skill házet konstatně donekonečna vázy s pavouky. Což je taky prapodivné do očí bojící. U Barbara a Demon Huntera takovýhle problém není, oba používají zbraně co by se o nich očekávalo. Takže podle mě jednoznačné mínus. Bohužel mi už dochází dovolený prostor, tak nadhodím pouze názvy kapitol a krátký komentář. Act III: "Gameplay" dál bych se věnoval mechanikám, srovnával bych je s ostatními hrami, plus další mínus minimální generace outside lokací a mnoho dalšího Act IV: "finále" závěrečné shrnutí.. celá recenze

Hodnocení čtenáře 8/10

Hodnocení uživatelů

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.