Besiege si po celých pět let v early accessu udržovala poměrně stálou komunitu. Na začátku v roce 2015 šlo o tisíce hráčů tvořících nejrůznější výtvory v jednu chvíli, za poslední rok se toto číslo pohybovalo spíš v řádu stovek, ale nikdy nekleslo pod 300. Jak s tím zahýbalo včerejší vydání verze 1.0? Besiege se podle SteamCharts vyšplhala na rekordních 9 tisíc hráčů. Uvidíme, jak dlouho jí to vydrží.
V Besiege se můžete pustit do kampaně pro jednoho hráče, ve které postupně čelíte 54 úrovním rozprostřeným mezi čtyři ostrovy, ve kterých na vás čekají rozličné výzvy. Někdy jde o povraždění vojáků, jindy o stržení celého hradu. Rozhodnete se pro plamenomet, nebo děla? Ale pozor, ať se vaše dřevěné zařízení samo nevznítí, případě ať se pod silou výstřelu z děla nerozláme na kousíčky.
zdroj: Archiv
Svým způsobem je Besiege simulace, kterou pohání především propracovaná fyzika. Musíte počítat s gravitací, váhou výtvoru a dalšími nezbytnostmi. Kromě kampaně pro jednoho hráče se nabízejí i kooperativní scénáře, případně se můžete pustit do boje proti jiným hráčům.
Čím ale hra žije asi ze všeho nejvíc, je sdílení výtvorů s ostatními. I když je hlavní zasazení hry směřované do středověku, není problém vytvořit funkční sporťák, moderní letadlo či všelijaké praštěné vynálezy s funkcemi, které nemusí nutně sloužit k zabíjení vojáků a demolování hradeb.
Vydáním hry vývoj nekončí. Studio Spiderling bude dále pracovat na vylepšování částí, které potřebují vylepšit, zároveň budou zkoušeny nové experimentální funkce. Besiege se na Steamu běžně prodává za 8 eur, ale až do 25. února je ve slevě za pouhá 4 eura. A z vlastní zkušenosti mohu říct, že stojí za vyzkoušení.