Call of Duty 4: Modern Warfare

Čtenářské recenze

Napsat recenzi nebo přidat hodnocení.

• Nová éra, nový styl...

Windows
    3. 12. 2010 v 00:26 - Autor: lucker14 0

Vzpomínám si na to jako kdyby to bylo dneska , šel sem si do školy a po cestě se zastavím do trafiky, pro svou "pravidelnou dávku emocí" , tj. časpopis Doupě. Koukám na obálku a okamžitě mě praštil do očí titulek "Call of Duty 4 Modern Warfare". Srdce mi v tu chvíly zahořelo nadšením , touhou a chtíčem po informacích. Bohužel pohled do peněženky mě vrátil zpátky na zem... Léta plynula a já zapoměl že vůbec nějáký Modern Warfare existoval, ale jednou se mi dostalo toho potěšení jít nakupovat v sestavě já a moje "těžce vydělané" peníze. Nemusím ani zdůrazňovat po čem sem v blyštivém regálu šáhnul (ale pro jistotu) , ano byla to moje vytoužená originálka CoD 4. Ještě při instalaci jsem málem vyskratoval klávesnici slinami. V prvních chvílích jsem absolutně nechápal o čem je příběh, a o čem to ti pánové vlastně kecají , ale to mi nebránilo pustit se do nějákých lidí, o kterých jsem doufal že to skutečně jsou mí nepřátelé. Netrvalo dlouho a prozřel jsem o co že vlastně jde. Hra mě potěšila sice ohraným, ale na lineární střálečku dobře zpracovaným příběhem. Příběh jako takový překvapí spoustou vypiplaných momentů a zvratů, jako například výbuch atomové pumy , když jste zrovna zachránili zadek jednomu ze svých spolubojovníků, nebo zlomení nohy vašeho velitel sestřelenou helikoptérou. Autoři se snažily zakomponovat do hry, kromě příběhu který by se dal primárně nazvat jako "hon na východní lyšku", také velké množství zajímavých lokací a různých typů misí od diverzní akce na tankeru kdesi v Beringově průlivu, přes ochranu unikajícího týmu z výšky deseti kilometrů z pozice střelce upraveného letounu AC-130 Hercules , až po návštěvu raketového sila na ruské části Kavkazu. Celou touoto plejádou misí prochátíte v roli seržanta "Soapa" MacTavishe v misích za S.A.S. a v misích za americké mariňáky se dostanete do role jakéhosi Paula Jacksona. Oba tito pánové jsou pod vedením velitelů kteří jsou jako z oceli a drsní, jako snad celá armáda Arnoldů Schwarzenegerů a Silvesterů Stalonů dohromady. A když na to tak koukáte , z pozice dvou "kloučků" , kteří celou hru neřeknou ani "fň" tak si řeknete "Není to až moc ostrý?". Popravdě je, ale to nic nemění na tom že hraní a poslouchání dialogů je pekelná zábava. Po audio-vizuální stránce není hře co vyčítat , modely vapadají jednoduše skvostně a doplněny jsou i dobrými texturami , společně se skripty tvoří krásný celek, který vás do hry vtáhne a nepustí po celou její herní dobu. A tady přicházíme na kámen úrazu. Hrál jsem Modern Warfare poprvé a měla na mě takový wow-efekt že jsem ani nevnímal kdy jsem začal a kdy skončil. Takže jsem si hru musel zahrát na čas. Výsledek pro mě byl zdrcující , čtyři a půl hodiny čistého herního času. Přesně v ten okamžik mě došlo kolik emocí , informací a deformace výbuchy zažil muj mozek za tak krátkou dobu a tiše jsem se divil že ještě nesedím v sanitce doktora Chocholouška. Když dohrajete vcelku hodně zábavnou kampaň a chcete si tím extrémním zážitkem projít ještě jednou , můžete zkusit "Arcade mode". V tomto herním režimu dostáváte body za zabité nepřátele, rozstřelené sudy a jiné úchylárny co uděláte. Hra navíc běží na čas který se na vyšších obtížnostech může jevit jako šibeniční, ale i tak vám zbyde poměrně dost času i po dohrání mise. Body jsou přímo propojeny s časem a vašimy ztracenými životy, z těch se totiž vypočítává finální skóre. Tím bych asi ukončil tuto vysoce amatérskou recenzi s tím že Modern Warfare jednoznačně doporučuji vychutnat jako cenné víno.Lock 'n' Load! celá recenze

Hodnocení čtenáře 9/10

Hodnocení uživatelů

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.