Square Enix ještě Deus Ex nepohřbil, ale momentálně má přednost Marvel
zdroj: tisková zpráva

Square Enix ještě Deus Ex nepohřbil, ale momentálně má přednost Marvel

28. 11. 2017 16:05 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Se značkou Deus Ex to nevypadá poslední měsíce nejlíp. Jakkoliv byl zatím poslední díl Mankind Divided povedenou hrou, nepřinesl oproti Human Revolution mnoho změn, a to se projevilo i na vlažných prodejích. Ze zákulisí se ozvaly hlasy, že jej ukládají k ledu. Šéf firmy Josuke Macuda teď vysvětluje, že Deus Ex rozhodně není mrtvá značka, ale musí přijít jeho čas.

„Nikdy jsme neřekli, že tato série končí, ale z nějakého důvodu se tenhle dohad rozšířil,“ říká Macuda. Dodává i to, proč momentálně další díl není ve vývoji. „Deus Ex vyvíjel vždycky Eidos Montreal a my nemáme nekonečné zdroje. Je tu několik velkých titulů, na kterých pracujeme, a to je jeden z faktorů v tom, jak vydáváme hry. Jistě, že by bylo skvělé, kdybychom mohli pracovat na všech, ale realita je taková, že některé musí počkat až na ně dojde řada.“

Jednoduše řečeno, Square Enix nemá peníze na to, aby financoval vývoj několika velkých her najednou. Není to tak překvapivé, protože Macuda firmu přebíral ve chvíli, kdy na tom byla katastrofálně (viz článek a ještě jeden). Macuda přiznává, že firma tehdy vkládala příliš velké naděje do prodejů restartované klasiky Tomb Raider. Ty se nenaplnily okamžitě a až s odstupem delšího času se síla značky projevila. První díl prodal 11 milionů kopií a druhý zatím 7 milionů (ovšem s tím, že rok nebyl na PS4).

zdroj: Archiv

Takže co s Deus Ex a když jsme u toho, Thiefem? O druhém jmenovaném se Macuda nezmiňuje, ale u toho prvního prý zkoumají možnosti pokračování. Pracuje se ale na něm? Ne. Důvod je celkem zřejmý. Zmíněné omezené zdroje Square Enixu nejspíš z většiny pohltila smlouva s Marvelem na hry ze světa Avengers (více jsme psali zde). A to nejspíš jak finanční zdroje, tak lidské. Podle zákulisních informací se na Avengers hrách podílí většina velkých týmů Square Enix, včetně Eidos Montreal a Crystal Dynamics (Tomb Raider).

To není překvapivé. Square Enix není zase tak gigantická firma a pokud jí spadla do klína cenná licence, bude chtít využít vše, co má k dispozici. Macuda sám ale tohle nepotvrdil, alespoň ne přímo. „Nemohu vám říct přesná čísla, ale mohu prozradit, že jsme vyhradili velké vývojářské zdroje, především z našich západních studií.“ 

zdroj: Archiv

Nejnovější články