Platinum Games by rádi tvořili i pro PC, zvažují Kickstarter
zdroj: tisková zpráva

Platinum Games by rádi tvořili i pro PC, zvažují Kickstarter

25. 9. 2012 11:15 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Je to asi trochu paradoxní.

Možná hodně. Nemalá vývojářská firma jako Polygon Games, která vytvořila povedené kousky jako je Bayonetta nebo Vanquish mluví o tom, že by zkusila Kickstarter či něco podobného, aby vytvořili i nějakou hru pro PC. Jenže nesmíte zapomínat na to, že Platinum tvoří výhradně pro konzole, jsou japonskou firmou, Japonsko tvoří významný podíl z jejich tržního potenciálu... a v Japonsku najdete tolik hráčů PC, jako u nás fandů kriketu.


Acuši Inaba, šéf Platinum celkem i naznačuje, že vývoj pro PC, to je pro firmu jeho formátu z finančního hlediska spíše harakiri. „My jsme na Steamu a PC obecně ještě nic nevydali, takže nejsem v pozici někoho pobízet. Nicméně býval jsem součástí velkého vydavatele, Capcomu. A pokud jste velký vydavatel, byznys má tendenci směrovat vás směrem, že se vaše hra objeví jen na konzolích. Mnoho vydavatelů nevidí PC jako důležitou platformu“.

Což by Inaba rád změnil, jenže je jasné, že když přijde na možnosti financování takové odvážné akce, nastávají problémy. „Náklady na vývoj konzolových her jsou opravdu velké. Potřebujeme tedy vydavatelské partnery, kteří by nám pomohli s těmito hrami. Přemýšlel jsem nad tím, že bychom ze svých fondů vytvořili PC hru, což by nám dalo možnost být vlastními vydavateli. Pokud se podíváte na celkový objem konzolového trhu v Japonsku a srovnáte jej se světem, není tak velký. Také v PC vidím obrovský potenciál. Bylo by skvělé, kdybychom mohli udělat Kickstarter a vytvořit hru, jíž bychom distribuovali přes Steam“.

Je jasné, že Platinum nedokáže bez vydavatele zaplatit plnohodnotný titul (ovšem je otázka, zda by tohle dokázali s limitovanými částkami z Kickstarteru). A vydavatelé, zvláště v Japonsku, se nebudou na PC dívat s naprostou důvěrou. Takový From Software se nechal hráči ukecat, aby udělal port Dark Souls. Ačkoliv od začátku deklaroval, že nemá s PC porty zkušenosti a vše se tým učí za pochodu, od prvních zpráv provázela vstřícný krok negativní publicita. Ta kulminovala v existenci hysterických individuí, která označovala průměrný, hardwarově limitovaný, ale ne zabugovaný port jako jeden z nejhorších, který se na PC objevil (což je hloupost, jak mnohá média konstatovala). Takže se sotva From Software do stejné řeky pustí.

Což ještě více znesnadňuje případné plány Inaby. Každopádně ale už navázal nějaké, byť blíže nespecifikované, kontakty s Valve a možnostmi distribuce skrze Steam. A člověka napadá, že by nemuseli v Platinum rovnou dělat nové hry, stačily by pro začátek pěkné porty Bayonetty a spol. Jenže zároveň Platinum pokukuje po, v Japonsku populárním, 3DS. Inu, Inaba má mnoho vizí, ale ne dost peněz...

Nejnovější články