Grand Theft Auto V se vyexpedovalo 45 milionů kopií, z toho 10 připadá na next-gen verze
zdroj: tisková zpráva

Grand Theft Auto V se vyexpedovalo 45 milionů kopií, z toho 10 připadá na next-gen verze

4. 2. 2015 10:45 | Byznys | autor: Honza Konfršt |

Vydavatelský dům Take-Two zveřejnil výsledky hospodaření za poslední kvartál uplynulého roku a v souvislosti s tím došlo ke zveřejnění prodejních čísel řady her. Největší pozornost samozřejmě budí nová prodejní čísla Grand Theft Auto V. Zatím sice hra vyšla pouze na čtyři z pěti plánovaných platforem a vydavatel přesto oznamuje, že do obchodů vyexpedoval (v zásadě prodal prodejcům, ne však přímo zákazníkům) přes 45 milionů kopií hry. Celkem 10 milionů kopií z toho navíc připadá na Xbox One a PlayStation 4 verze, které vyšly teprve před koncem roku 2014.

Můžeme se jen dohadovat, jak s uvedenými ciframi zamává na březen plánované vydání PC verze - prodeje na PC bývají standardně slabší i díky jisté míře pirátství, ale v případě Grand Theft Auto V by se PC verze nějaký ten milion mohl prodat. Stranou úspěchu však nezůstávají ani prodejní čísla dalších her od Take-Two.

NBA 2K15 dorazilo v posledním čtvrtletí do obchodů na 5,5 milionů kopií a například série Civilizace s pomocí Sid Meier's Civilization: Beyond Earth dokázala napříč všemi díly prodat více jak 29 milionů kopií. Série Borderlands se pak dokázala se svými dvěma a půl díly a půltunou DLC vyšplhat na rovněž úctyhodných 23 milionů (do obchodů prodaných) kopií. Komiksová grafika a svižná akce zkrátka hráče zajímavá.

Jedno s druhým dohromady dává tržby ve výši 531 milionů dolarů za poslední čtvrtletí. To se sice dá považovat za propad oproti stejnému období minulého roku, kdy vydavatel utržil rovnou 1,86 miliardy dolarů. Je však třeba brát v potaz, že tehdy vyšlo GTA V na Xbox 360 a PlayStation 3 a my jim ty nadité prkenice házeli přímo na hlavu. Tržby z digitálních prodejů vydavatele ale poskočil meziročně o 64 % na 217 milionů dolarů s tím, že nejvíce přispěly výše jmenované tituly a série. Krabice již zkrátka tolik netáhnou a pojem DLC je mocné zaklínadlo nejenom pro firmy, ale zjevně i pro hráče samotné.

Nejnovější články