Tak či tak, Rage díru do světa neudělala. Nicméně Tim Willits se na letošním QuakeConu nechal slyšet, že to rozhodně neznamená konec Rage. „Jsem pyšný na to, co jsme udělali, jsem pyšný na svět, který jsme stvořili. Tahle značka není mrtvá. Momentálně na ní nic neděláme, ale když jsem tohle universum navrhoval, dělal jsem to s vědomím, že do něj bude snadné zase vstoupit.“
Trochu to tedy připomíná konstatování „Pacient není mrtvý, jenom nemluví, nevnímá a dýchají za něj přístroje, takže může kdykoliv začít plnohodnotně žít“, ale je hezké slyšet, že idSoft ještě Rage nepohřbili. Willits navíc dodává: „Jsem hrdý na to, že jsme udělali něco nového, Rage nebylo jako hry, které jsme dřív vytvářeli.“ Navíc, Rage zabodovala v tom smyslu, že pomohla budovat engine id Tech 5, který nachází uplatnění v některých projektech Bethesdy a na nových konzolích.
Willits vysvětluje: „Opravdu jsme se snažili vytvořit jeden engine, který by fungoval pro všechno. Ustálil se v podobě rozsáhlé technologie, do které přidáváme obsah v závislosti na možnostech nových konzolích, a která umožňuje lidem vytvářet odlišné hry.“
Ale tak úplně na všem id Sofware tvořit podle všeho nebude. John Carmack se totiž v jiném příspěvku rozpovídal o tom, proč nebude společnost expandovat na 3DS, Wii U a PS Vita. Důvod je jednoduchý – čas a peníze. „Vždy jsem myslel, že Wii U a Vita budou skvělé pro Doom 3: BFG Edition. Mohli bychom sem titul portovat, ale tyhle platformy pro nás z vydavatelského hlediska nic nepřináší, protože jsou poněkud marginalizované. U handheldů je prostě rozdíl, že zatímco 3DS si vede slušně, Vita to moc dobře nezvládá.“ Nu a co se týče 3DS, je zjevné, že Nintendo se moc o Doom 3 nerve a id Software se moudře do případně ztrátového podniku nežene.