Změnil Wargaming přístup Microsoftu ke schvalování patchů?
zdroj: tisková zpráva

Změnil Wargaming přístup Microsoftu ke schvalování patchů?

22. 7. 2013 19:45 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Zajímavé zprávy znějí nepřímo z Microsoftu. Má je na kontě Victor Kislyi, šéf Wargaming.net, který chystá na X360 svůj veleúspěšný titul World of Tanks. Mezi bolesti vývojářů patří až paranoidní (nu, někteří z nás by možná řekli preventivní) snaha kontrolovat vše, co se dostává na XBL, včetně patchů.

Certifikační a schvalovací proces je svou náročností prakticky legendární a šéf Wargaming na tohle podle všeho řekl, že takhle tedy ne, ne v jejich oboru. Celkem jasně to vysvětluje Kislyi. „Dobrá věc na online hrách je to, že když něco poděláte, můžete to opravit častými updaty“.

Nu a časté updaty, to není něco, co by doposud u Microsoftu šlo tak jednoduše. Kislyi naznačuje, že se to ale mění. „Právě frekvence updatů byla jednou z největších výzev při spolupráci s Microsoftem, protože schvalovací a certifikační proces trvaly extrémně dlouhou dobu. To je ve smysluplném free-to-play modelu naprosto nepřijatelné. Pracujeme s nimi na rychlejších updatech“.

Není tedy jasné, zda Microsoft ustoupil v případě World of Tanks nebo en bloc. Vyloučené není ani jedno, protože nedávno odstoupil od poplatků za druhé a další patche a sliboval další změny v celkovém přístupu k nezávislým vývojářům.

Každopádně, World of Tanks bylo oznámeno s velkou slávou, takže vůle zde je, i když dle slov Kislyie je třeba ještě zapracovat na vzájemné komunikaci. Je totiž jasné, že Microsoft zase nechce, aby jim na XBL řádily hry, které jsou rozsypané po nedůsledně udělaném updatu – a Wargaming nehodlá čekat na to, až proleze průměrný update soukolím administrativy. Nakonec z toho ale mohou těžit všichni. Teoreticky.

Nejnovější články