Jak jistě víte, na začátku příštího roku vyjde nový díl bez podtitulu, což obvykle naznačuje buď reboot série do podoby blízké prvnímu dílu, nebo snahu o nový začátek s úplně jinými pravidly boje. V případě Tomb Raidera jde o nový začátek světlých zítřků. Starou Laru vystřídá nová a mladší.
Tradiční lození po kobkách vystřídá semiotevřené lokace. A důraz na řešení prostorových puzzlů tvůrci z Crystal Dynamics zamění za boj o přežití, který by měl kombinovat hádanky, akci a objevování herního světa. O to účelnější připomínka starých Tomb Raider her je – abyste nezapomněli, z jakých kořenů hra vzešla, jak se vyvíjela, na jaké slepé uličky narazila, a co se jí povedlo. Tak se nenechte dlouho přemlouvat a mrkněte na první část vzpomínek na Tomb Raider sérii, který vzpomíná na začátky a první dva díly.
Jen tak mezi náma, který Tomb Raider je váš nej? U mě vítězí jednička, protože to byl vpravdě kulturní šok – zejména kvůli ženskému Indiana Jon… ženské hlavní hrdince a atmosféře, která mě drtila více, než kdejaký herní horor.