XCOM: Enemy Unknown se nezpronevěří odkazu
zdroj: tisková zpráva

XCOM: Enemy Unknown se nezpronevěří odkazu

13. 1. 2012 12:11 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Pokud byste se báli toho, že chystaný XCOM od Firaxisu znesvětí odkaz původního X-Comu/UFO, zkuste věřít vývojářům, kteří se zaklínají, že tomu tak nebude. Naopak, ač zde bude dost změn a hra bude samozřejmě přizpůsobená ovládání na konzolích, zjednodušení nečekejte. Ostatně, ne nadarmo je prý nejtěžší obtížnost nazvaná „Classic Mode“. A co se týče PC, hra bude mít pár bonusů vyplývajících ze specifik platformy.


Změny však hra přinese - musí jít trošku s dobou. Dojde třeba k pozměnění systému tahů. Už nebudete počítat akční body, ale každá jednotka bude mít dvě fáze – pohyb a střelbu. Co se týče typů střelby, bude hra vycházet z povolání vojáka a jeho levelu, kdy se bude učit nové triky. Povolání budou tři – heavy, support a sniper a to, jakou bude voják hrát roli, si určíte sami, protože každý voják k vám přijde jako zelenáč, jehož postupně profilujete v průběhu času.

Sniper se kupříkladu bude moci naučit Aquad Sight, díky němuž bude moci střílet na kohokoliv, koho vidí člen týmu. Nebo se naučí Snap Shot, což mu umožní vystřelit i při pohybu, což normálně se sniperkou nepůjde. Už sebou nebudete tahat náboje, nicméně nabíjet budete muset. Protivníci na tom ale nebudou o nic hůře, spíš naopak.

Sectoidi třeba dokáží navázat spojení s jinými Sectoidy, což prudce zvýší jejich efektivitu. Jenže zabijete jednoho a díky psychickému spojení zlikvidujete celou kolektivní mysl a její těla. Největšími drsňáky budou asi Thin Mani, rasa, která lidi dlouho studovala a díky schopnosti měnit tvar těla je nejvíce humanoidní. Zároveň je ale i velmi mrštná a schopná neskutečných akrobatických výkonů, takže si snipeři nemohou býti jistí tím, že je vzdálenost ochrání. Navíc umí chrlit rozkošné žíravé zvratky, a když dojde na konec Thin Manovy existence, na rozloučenou vás zkropí kyselinou.

Jako skvělý prvek mi přijde poškození vybavení. Pokud totiž váš voják zemře po zásahu nějakou silně ničivou zbraní, bude to mít následek i na jeho vybavení, které už nepůjde použít. Zničitelné bude i prostředí, čehož samozřejmě budete moci využít pro své taktické hrátky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Co se týče misí, ve hře bude 16 regionů se specifickými potřebami a bonusy z nich pramenící. Afrika třeba přetéká zdroji, ale je infrastrukturně zaostalá a velká. Japonsko po vás zase může chtít dodávku nových laserových pušek, pokud je nebudete efektivně bránit, jinak budou následovat postihy. Samostatné mise budou náhodné a jejich prostředí náhodně generované, ale v průběhu kampaně se objeví i mise dějově dané (něco jako byl legendární Stalingrad v „novém“ pokračování série), které budou reflektovat váš postup v kampani a vývoj mimozemské invaze.

Hru začnete s pouhými čtyřmi vojáky, ale výzkumem si budete moci seznam bijců pořádně rozšířit. Mimochodem, pokud půjdete s nováčky, pozor na psychiku. Když se věci začnou kazit, mohou začít panikařit. A víte jak to dokáže rozhodit strategii. A ještě k povoláním. Kromě specifických zbraní (a že jich prý bude) budou mít i speciální schopnosti. Snipeři třeba kotvičku, díky níž se dostanou na střechy, střelci z těžkých zbraní zase potlačovací palbu, která omezí pohyb protivníka.

Nevím jak vás, ale mě už jen při psaní tohoto článku přepadla chuť zahrát si starý dobrý X-Com... a zároveň mě celkem naplňuje naděje, že tenhle nový bude důstojným pokračovatelem.

Nejnovější články