Watch Dogs vás chce přimět k hravé kreativitě
zdroj: tisková zpráva

Watch Dogs vás chce přimět k hravé kreativitě

18. 4. 2014 14:09 | Téma | autor: Adam Homola |

Klasický neduh velkých her, kdy najdete nějakou zbraň nebo taktiku, která ve většině případů funguje perfektně, a pak už neexperimentujete a jedete na jistotu, asi znáte z vlastní zkušenosti sami. Právě tomu se ale chtějí vývojáři Watch Dogs vyhnout a snaží se dělat první poslední pro to, aby ve vás probudili kreativitu.

Jestli se jim to skutečně podaří uvidíme až po vydání, ale hráče chtějí ke kreativnímu postupu hrou “donutit” pomocí dvou hlavní faktorů - prvním je široká škála možností, které máte k dispozici, a druhým je přirozená, volná hratelnost.

“Dokonce i v misích musíme najít kontext pro to, aby je mohl hráč dokončit různými způsoby, namísto jednotvárného Rambo stylu. Lidé se snaží být velmi efektivní i při hraní. Baví je to, protože tak mohou hru dokončit rychle,” rozbírali vývojáři chování hráčů v páté epizodě Watch Dogs podcastu.

Jedním z nejdůležitějších prvků ovlivňujících vaši tvořivost je pochopitelně umělá inteligence postav. Ta dokáže být podle slov tvůrců hodně nebezpečná a spoustu času při vývoji strávili řešením různých typů chování a reakcí ve chvílích, kdy hráč není vysloveně přítomen u AI. Ve hře totiž můžete hackovat i na dálku a tak umělá inteligence musí nějak autenticky chovat, když hackujete něco v její blízkosti.

Vám v takovém případě sice nehrozí bezprostřední fyzické nebezpečí a nikdo vás nezačne mlátit obuškem po hlavě, ale stráže zpozorní a začnou své okolí prohledávat. Různých typů prohledávání okolí nebo stavů ostražitosti je ve hře dostatek na to, aby se vám to jen tak neokoukalo. Svoji roli v kreativitě a unikátnosti obsahu hraje také ona "organická," přirozená hratelnost.

Pomocí různých nástrojů můžete ovlivnit fungování velkého množství postav, aut nebo celého města. Tím dojde k narušení tradičních “klidových” rutin umělé inteligence a začnou vznikat nové situace, které zase můžete využít například pro svůj útěk vy. Bude velice zajímavé sledovat, jak se s tím tak velká a komplexní hra popere a jestli se to při prvním větším chaosu v květnu nerozsype jako domeček z karet.

Nejnovější články