A i když se to na první pohled nemusí zdát vzhledem k prodejům moc, je 400 tisíc současně hrajících hráčů v dobách “návalu” hodně. Navíc vývojáře počet hrajících hráčů už tolik trápit nemusí, za hru si neúčtují žádné měsíční poplatky, důležité jsou pro ně prodeje hry samotné.
Jen pro porovnání - Star Wars: The Old Republic se podle některých odhadů prodalo doposud něco mezi 2 a 2 a půl miliony kusů. Počet předplatitelů byl nejvíc kolem 1,7 milionů hráčů, což ale nedávno spadlo na “pod milion.” The Secret World se prodalo jen něco málo přes 200 tisíc kusů, což je na druhou stranu ale na takovou netuctovou a v jistých směrech originální MMO hru slušné. Teď si jen předplatitele udržet.
Na druhé straně spektra se samozřejmě směje Blizzard. Datadisky k World of WarCraftu prodávají pravidelně 2 a něco milionů kusů za první den a vždycky zase hezky na pár měsíců nakopnou počet předplatitelů nahoru, i když dlouhodobě o předplatitele pomalu ale jistě přichází.
Guild Wars 2 tak má skvěle nakročeno k pokoření prvního dílu. Původních Guild Wars se totiž společně se všemi datadisky za ty roky prodalo přes 6 milionů kusů. A i když je teď MMO trh úplně někde jinde než v roce 2005, mohlo by se to druhému dílu za pár let podařit. Samozřejmě s nějakými těmi datadisky navrch.