Úspěch Fallout: Shelter nahlodal plány Bethesdy ohledně mobilních her
zdroj: tisková zpráva

Úspěch Fallout: Shelter nahlodal plány Bethesdy ohledně mobilních her

1. 7. 2015 16:32 | Téma | autor: Adam Homola |

Fallout 4 na letošní E3 ohromil především svými ambicemi, ale nebyla to jediná hra série, která nás na největší herní výstavě překvapila. Tou druhou bylo oznámení a následné vydání mobilní free to play hry Fallout: Shelter. Ta je v současné době natolik populární a hlavně úspěšná, že to Bethesdě asi docela zamotalo hlavu a začíná se dívat na mobilní trh trochu jinou optikou.

Fallout: Shelter tak s největší pravděpodobností není poslední mobilní hra od Bethesdy. Zároveň bychom ale neměli čekat nějakou nálož laciných F2P her postavených na zavedených sériích vydavatele. Bethesda teď potvrdila, že všechny případné budoucí mobilní hry budou muset dávat smysl hlavně samy o sobě a v kontextu mobilní platformy. Nesmí spoléhat na svého slavnějšího bratříčka, stejně jako v případě Fallout: Shelter je jedno jestli jste fandou série, nebo ony legendární PC hry vůbec neznáte.

Svoji mobilní prvotinu nebude vydavatel ale ani trochu zanedbávat. Podpora Fallout: Shelter skrze nový obsah už přitom začala, vývojáři do hry přidali jednoho legendárního dwellera: Prestona Garveyho. Ten by sám o sobě nemusel být až tak zajímavý, ale pointou Prestona je fakt, že jde o jednu z postav které se objeví ve Falloutu 4. A podle postu na blogu Bethesdy nepůjde ani zdaleka o poslední přídavek z nadcházejícího Falloutu. Ten mimochodem sehrál klíčovou roli v oznámení Shelteru, především kvůli samotným fanouškům:

IMG_02242 zdroj: tisková zpráva

"Kdybychom to oznámili minulý rok, tak by nás hráči asi zlynčovali. Hned by byli před branami s vidlemi a křičeli by, že to není ten Fallout který chtěli. Ale když jsme to oznámili takhle, jsou vlastně rádi, protože si mohou říct že plnohodnotný Fallout dostanou a mezitím, než hra vyjde, si mohou krátit čas s touhle malou zábavnou a hlavně bezplatnou hříčkou," řekl Pete Hines, viceprezident PR a marketingu v Bethesdě v rozhovoru pro Games Industry International.

Jiná pohádka to bude s The Elder Scrolls: Legends. Ten jsme na E3 sice také viděli, ale vlastně jsme neviděli vůbec nic. Jen teď máme od Hinese potvrzeno, že start hry bude v podstatě opačný, než jaký si užil Fallout: Shelter. Bethesda totiž plánuje spustit nejprve velmi omezenou uzavřenou betaverzi, do které připustí jen malé množství lidí. To se bude postupem času rozšiřovat a rozšiřovat, až se pak hra přepne do fáze otevřené bety. A až bude vše odladěno a vychytáno, hra regulérně vyjde.

CHjmZbcXAAAVWvi zdroj: tisková zpráva

The Elder Scrolls: Legends je jednoduše jiný typ hry a jako takový si logicky žádá jiný přístup. Hines také naznačil, že bychom se neměli bát nějakého klonování Hearthstone. Bethesda si prý podle něj neudělala jméno tím, že by brala konkurenční hry a ty by jen přeskinovala do barev některé ze svých značek. Chtě nechtě ale proti Hearthstone půjde, i kdyby byla Legends svými mechanikami odlišná hra. Chytřejší bychom měli být snad už letos.

Mimochodem, nominace na nejlepší hry letošní E3 jsou venku a Bethesdě se jich podařilo získat rovnou sedm. Zmíněný Fallout: Shelter byl nominován na nejlepší handheldovou hru výstavy, zatímco Fallout 4 získal čtyři nominace: nejlepší RPG, nejlepší PC hra, nejlepší konzolová hra a nejlepší hra celé show. A nakonec tu máme Dooma, který taky neostrouhal a získal nominaci na nelepší PC hru a pak na nejlepší akční hru.

Nejnovější články