Ubisoft: „Hráči chtějí každý rok Assassin's Creed, ale není to snadné“
zdroj: tisková zpráva

Ubisoft: „Hráči chtějí každý rok Assassin's Creed, ale není to snadné“

31. 3. 2014 11:38 | Téma | autor: Aleš Smutný |

V pátek psal Adam o spekulovaném obsahu neméně spekulativní hry Assassin's Creed Comet, která by měla vyjít na X360 a PS3, jinak řečeno na odcházející generaci konzolí. Ovšem ono slovo „odcházející“ není zrovna na místě, protože se Ubisoft nechal slyšet, že rozhodně nehodlá ještě nějakou dobu s podporou těchto mašinek končit.

„Hry pro PS3 a X360 budeme vydávat letos a asi i celý příští rok. Chceme poskytovat hry lidem, kteří na těchto přístrojích ještě hrají. Black Flag byl první Assassin's Creed hrou, která vyšla na novou generaci, ale byla designována s tím, aby mohla vyjít i na tuto generaci konzolí,“ říká Lionel Raynaud z Ubisoftu. Jde o celkem rozumný přístup, který neodstřihne majitele PS3 a X360.

Pokud ale budou chtít vyrábět i hry, které naplno využijí next-gen, pak to s sebou samozřejmě nese nutnost vyvíjet hry dvojím způsobem, tedy pro novou i minulou generaci, což by měl být právě případ zmíněného Assassin's Creed Comet o námořníkovi Shayovi a pak Assassin's Creed Unity z dob francouzské revoluce. Zároveň ale Raynaud říká, že vývoj jednoho titulu na obě generace není nutným zlem, které musí limitovat jednu či druhou hru.

„Rozhodnete se, která verze je hlavní, zda next-gen nebo old-gen. Pokud je hlavní verzi titul pro novou generaci, pak nejste ničím omezováni. Jen říkáte, že hra pro starší generaci konzolí nebude mít vše ze hry pro novou generaci, ale pořád to bude hra lepší, než tituly, které na old-gen vycházely.“

Raynaud tím poukazuje na fakt, že technické možnosti tvůrců se stále zlepšují. Ostatně, tituly od Ubisoftu, které vyjdou koncem letošního roku, jsou vizuálně výrazně lepší, než hry, které na Xbox One a PlayStation 4 vidíme nyní. Tým, který dělal na Black Flag, se prý stále učí nové postupy a uplatňuje je v praxi. Navíc tohle vylepšení se nebude týkat jen vizuálního zpracování, ale i dalších funkcí, které vyplývají z nových vlastností konzolí - třeba že jsou de facto neustále připojené k internetu, což by mohlo do hratelnosti přinést nové a překvapivé prvky.

...

Ohledně už zmiňovaných nových Assassin's Creed her nechtěl být Raynaud konkrétní, ale konstatoval, že nabídnou lidem každý rok nový Assassin's Creed, protože je po tom poptávka. „Dokud tahle poptávka trvá, bylo by hloupé ji neuspokojit. Zároveň to na nás vytváří tlak neustále přinášet produkty, které nezklamou.“

V tomto kontextu poukazuje Raynaud na fakt, že každá hra musí přinést něco nového, vylepšit celkový pocit z hraní a zároveň být konzistentní s universem. Což se mi zdá být při každoročním vydávání hry nemožné nebo alespoň velmi nepravděpodobné, protože asi žádný tým nebo souhrn týmů nedokáže produkovat inovativní prvky v tak probraném žánru a na tak časté bázi.

Napadlo mě ale, zda chystaná (spekulovaná) dvojice Unity – Comet vyjde letos. Je docela možné, že jeden z těchto titulů se přesune na příští rok. Jenže pro Unity je to nepravděpodobné, protože Ubisoft bude chtít podporovat značku na nových konzolích. Takže Comet? Ale tam by šlo o čím dál riskantnější podnik v kontextu neustálého odlivu ze staré generace k nové a celkově vyšším nárokům na vizuální zpracování, které už asi tvůrci z PS3 a X360 nevymáčknou...

Nejnovější články