“Trh s MMO hrami je velmi dynamický a my musíme být také dynamičtí. Dokud lidé nejsou spokojení s tím, co mají, budou pořád vyžadovat nové aktualizace, nové módy a scénáře. Takže free-to-play sledujeme, ale více detailů vám říct nemohu. Musíme být flexibilní a přizpůsobit se tomu, co se děje,” řekl v rozhovoru pro gamesTM hlavní designér Star Wars: The Old Republic, Emmanuel Lusinchi.
Teď to ještě pro SW:TOR nemusí třeba dávat tak úplně smysl, ale pokud půjdou čísla předplatitelů i aktivních hráčů pořád dolů, tak tvůrcům asi nic jiného nezbude. Ostatně free to play modelu se nebrání ani Blizzard se svým World of WarCraft. Několikrát řekli, že teď k tomu nemají důvod, ale kdyby to někdy dávalo smysl, tak proč ne?
Lusinchi také přiznal, že jim free to play hry dýchají na záda. Byť jde o velkou konkurenci pro každé placené MMO, tak to není konkurence jediná. Na trhu je podle něj spousta konkurenceschopných nabídek, ne jen ostatní MMO hry. “Kdyby to byly jen free to play hry a nebyly by ani moc dobré, tak by to nestálo ani za řeč. Na trhu jsou ale rozhodně dobré hry a další dobré hry budou vycházet, takže přirozeně má takováhle konkurence dopad na vaše plány, které byste chtěli realizovat,” dodal Lusinchi.
Pro hru by mohla mít změna na free to play model logicky pozitivní dopad v přílivu nových hráčů a pro EA by mohlo jít o příjemný finanční profit, kdyby se to vzalo za správný konec. Je dobře známý příklad Dungeons & Dragons Online. Hra se tehdy tak nějak nepříliš úspěšně plácala v placeném modelu klasického měsíčního předplatného. Žádná hitparáda to nebyla. Po změně modelu na free to play stouply Turbine příjmy ze hry o 500 %. Jak? Mikrotransakcemi. Změna modelu by tak mohla být pro EA zajímavá i po finanční stránce.