Sotva fanoušci and tímhle rozhodnutím vyjádřili zklamání, šéf Runic jim na Twitteru znovu vysvětlil, že jde skutečně o nezdolatelnou technologickou překážku. "I kdybychom obešli omezení Microsoftu a vydali hru jako krabicovku na normálním disku, pořád bude Torchlight 2 používat moc paměti na to, aby na Xboxu 360 běželo plynule. To přece není naše vina, že konzole neutáhne všechnu tu paměť! Vlastně počkejte, ano, to je naše chyba…"
Věci nijak nepomáhá ani to, že zatímco první díl obsahoval jen maličké město a pár dungeonů, dvojka má obsáhnout rozsáhlé venkovní lokace, několik měst, různé typy terénu a hlavně kooperativní multiplayer. To všechno se podepíše na zátěži systému.
Runic zatím nechtějí vyloučit možnost, že by Torchlight 2 kompletně přepracovali do xboxové podoby, je ale jasné, že se na to nevrhnou hned tak. Momentálně je jejich hlavní prioritou vydání PC verze dvojky, pak budou teprve řešit port pro Mac OS X a teprve posléze asi začnou řešit případné konzolové verze. Runic jsou si přitom dobře vědomi toho, že xboxová předělávka prvního Torchlightu se prodávala nad očekávání a dodnes je snad nejvýdělečnější hrou na Xbox Live Arcade. Ani to ale Runic nespasí - vždyť studio zaměstnává pouze třicet vývojářů.