Tim Schafer chce po Broken Age zkusit něco jiného než adventuru
zdroj: tisková zpráva

Tim Schafer chce po Broken Age zkusit něco jiného než adventuru

13. 3. 2015 17:15 | Téma | autor: Adam Homola |

Když se řekne Tim Schafer, představí si většina z nás adventury klasického střihu. Není divu, jde o jeho nejúspěšnější a nejpovedenější hry. Schafer má na triku i hry jiných žánrů (třeba akční adventuru Brutal Legend), přesto jde většinou o lineární hry, které musíte projít víceméně tak, jak si to přál jejich tvůrce. Platí to i pro Broken Age, která z klasické adventurní škatulky nijak nevybočuje.

Schafera to však zřejmě přestává bavit a rád by zkusil i něco úplně jiného. Pro jednou se nezasnil do nereálných končin, ale v rozhovoru pro Digital Spy nenápadně naznačil svoji novou, zatím bezejmennou hru. Měla by se točit právě kolem herních systémů než lineárního příběhu. "Popravdě, Broken Age mi připomněla, jak těžký je vývoj adventur," přiznal Schafer pro Digital Spy.

"Oproti tomu pro hry postavené na systémech musíte jen vymyslet nějaká pravidla, která se různě mění, kombinují se s dalšími prvky a vy z toho máte víc hratelnosti. Zato u adventur pracujete týdny na něčem, z čeho ve výsledku vyleze 30 vteřin dlouhá scéna. Všechno jde proti adventurám - vzhledem k malému výsledku je to příliš mnoho práce a ta hra je pokaždé stejná," řekl Schafer.

zdroj: Archiv

Jedním dechem však Schafer dodal, že si nestěžuje. Pro určitý typ her je to v pořádku, jen bych chtěl zkrátka zkusit něco jiného. A tímhle způsobem nepřemýšlí jen Schafer, nýbrž velká část herního průmyslu. Stačí se podívat na popularitu MOBA žánru, survival her v otevřeném světě ve stylu DayZ a vůbec všech různých early access a indie her. Spousta z těchto věcí jde hrát pořád dokola a je to zábava, zatímco adventuru si zahrajete jednou a už se k ní pravděpodobně nikdy nevrátíte.

Podobnou cestou chce ostatně kráčet i Ken Levine a další, kteří už nechtějí trávit několik let vývojem lineární "jednorázové" hry. Schafer na tuhle vlnu také naskakuje a nemůžeme mu to mít za zlé. Navíc by mohl do podobného stylu her přidat špetku svého specifického humoru, což by snad na škodu nebylo. Na závěr rozhovoru Schafer ještě připomněl, že druhá epizoda Broken Age vyjde opravdu brzy - vydání na jaře letošního roku pořád stíhá.

Nejnovější články