The Secret World budí zájem, změny Funcomu pokračují
zdroj: tisková zpráva

The Secret World budí zájem, změny Funcomu pokračují

11. 1. 2013 11:10 | Téma | autor: Adam Homola |

Netuctová onlineovka The Secret World si velký počet hráčů neudržela nijak dlouho, respektive je vlastně ani nikdy neměla. Nedávno tak vývojáři sklopili hlavy a udělali to, co téměř každé velké MMORPG s povinnými měsíčními poplatky - nabídli hráčům možnost hrát zdarma. A zatím vše pokračuje podle klasického mustru. Po propadu předplatitelů a spuštění F2P varianty nastoupil zase nával nováčků. Lidé si chtějí to zajímavé MMO vyzkoušet, když se za hraní už platit nemusí. Funcom sice neřekl kolik hráčů přibylo, jen lišácky naznačil, že jich byly tisíce a že úroveň aktivity stoupla o 400 %.

To je moc hezké, ale nic neříkající číslo, protože čert ví, jak Funcom měří úrovně aktivity. Naštěstí zase tolik netajnůstkařili a prozradili, že za poslední čtyři týdny se prodalo přes 70 tisíc kopií hry. Je to slušné, ale když jsou teď prodeje hry to hlavní, co bude TSW živit a hra se prodává za podstatně nižší cenu, může to být málo. Podle zprávy na webu Funcomu je to třicetiprocentní nárůst v celkovým prodejích. Takový nárůst ale dlouho trvat nebude, protože TSW není zrovna mainstreamový materiál.

Samozřejmě taková hra být nemusí a ani nechce. Ale Funcom by nějaký mainstreamový titul potřeboval jako sůl. Studio na tom není moc dobře - zároveň totiž oznámilo pokračování již dříve oznámeného plánu o propouštění, zavírání a slučování kanceláří a poboček. Cíl je jasný: srazit náklady na provoz.

“Budujeme základ pro velmi udržitelné podnikání. Až restrukturalizaci dokončíme, tak budeme mít společný tým těch nejlepších lidí. Ti budou společně pracovat na rozšiřování našich existujících online světů a také na vytváření nových vzrušujících a pamětihodných online zážitků, jako bude například naše nadcházející LEGO Minifigures,” napsal na webu Ole Schreiner, šéf Funcomu.

Schreiner hýří optimismem, ale trocha zdravého skepticismu by neuškodila. Funcom se zatím soustředil zrovna na takový typ a formu her, pro který už nebude v budoucnu tolik místa na trhu. Pro studio bude velká výzva najít nějaký rozumný obchodní model, který by jim vydělával pořádné peníze. LEGO Minifigures mohou mít velký potenciál, ale co potom? Další tradiční MMORPG, byť by bylo nepochybně s mikrotransakcemi? Určitě bude zajímavé sledovat, jak se Funcom nové době a novému trhu přizpůsobí.

Nejnovější články