Spector: s přehnaným násilím ve hrách se musí přestat
zdroj: tisková zpráva

Spector: s přehnaným násilím ve hrách se musí přestat

15. 6. 2012 14:08 | Téma | autor: Adam Homola |

Warren Spector, který se proslavil prvním Deus Exem a podílel se i na Ultimě, Thiefovi a System Shocku a nyní pracuje pro Disney na Epic Mickey 2, se svěřil se svým názorem na letošní E3. A musím mu dát za pravdu, protože Spectorovi už leze to přehnané násilí krkem. Komu neleze? V glorifikaci přestřelené brutality letošní E3 opravdu excelovala a podle Spectora musí tohle “ultranásilí” už skončit. “Musíme to přestat milovat. V argument efektu jednoduše nevěřím a myslím si, že násilí už přímo fetišizujeme. Myslím, že je to špatný vkus a nakonec nám to způsobí problémy,” otevřel svou hlavu plnou myšlenek veřejnosti Spector.

Prý jsme zašli už příliš daleko. Tvůrci Deus Ex vadí třeba konkrétně zpomalené záběry na výstřiky krve (ehm, Dishonored...), nabodávání smrtelnými zabijáky, nože, údery rameny a lokty do krku apod. Je přitom trochu ironií, že zrovna připravovaný Dishonored, který se prezentoval jinak pěkným E3 trailerem, do něj musel zasadit tunu záběrů na stříkající kýble krve. Zrovna Dishonored navíc svými mechanikami a přístupem dost připomíná Deus Ex, na kterém ostatně pracoval Harvey Smith, který má teď pod palcem i vývoj Dishonored.

I Spector přiznal, že první Deus Ex měl taky své okamžiky násilí a brutality a že třeba pod zabitým nevinným psíkem se objevila velká kaluž krve. Úmysl byl ale takový, aby se hráč po každé vraždě necítil jako král světa, ale aby ho to trochu rozrušilo. Dříve bylo podle Spectora násilí ve hrách dělané tak, aby na hráče působilo nepříjemně, což se teď neděje. “Myslím, že cílíme na mládež a vydáváme to za produkt pro dospělé. Je čas toho nechat,” vyzval Spector v rozhovoru pro Games Industry International.

Druhá věc, která Spectora na letošní E3 namíchla, bylo velké soustředění se na neherní aplikace. Tiskové konference byly z velké části o různých zábavních rozšířeních herních konzolí a ne o hrách. Na konferencích tak byly podle Spectora hry tou nejméně zajímavější pasáží: “od kdy jsou herní konference o ovládání Netflixu? Já se prostě trochu bojím. Ironií ale je, že tohle teď v určitém směru působí jako zlatý věk pro hry. A nikdo neví, jaká bude budoucnost her. Nikdo.”

Tady bych si dovolil legendárnímu velikánovi trochu oponovat. Je logické, že vydavatelé prezentují na konferencích i neherní funkcionalitu - Microsoft vydal nedávno čísla a desítky procent lidí dělají na Xboxu něco jiného, než je hraní her. Koukají na filmy. Seriály. Poslouchají hudbu. Cokoliv. Je to jednoduchý a elegantní způsob, jak používat původně herní krabičku i na něco jiného, než jen na samotné hraní. A je to pohodlné, když ji máte pořád připojenou k TV.

Navíc Microsoftu tečou ze smluv s filmovými studii nemalé peníze, tak proč by něco takového nepodporoval? Navíc se to nejmenovalo “E3 herní konference o hrách na Xbox” ale “Xbox Media Briefing” s podtitulem “Entertainment Evolved.” Samozřejmě, že pro nás je to o to nudnější, když v ČR většina těch služeb neběží, ale pro země, kde jede plnohodnotný Xbox Live, to smysl má. Dokážete si navíc představit, že by museli vydavatelé naplnit tu hodinu a půl jen hrami? U desetiminutového segmentu o Wonderbook jsem málem usnul.

Nejnovější články