Šermířský CLANG je na dně, peníze z Kickstarteru jsou fuč
zdroj: tisková zpráva

Šermířský CLANG je na dně, peníze z Kickstarteru jsou fuč

20. 9. 2013 10:15 | Téma | autor: Adam Homola |

Když vám nevyjdou prachy z úspěšného Kickstarteru, máte docela problém. Můžete to řešit jako Tim Schaffer, který svoji Broken Age rozsekl na dvě části, dodatečné financování do projektu pumpuje z prodeje jiných her a tržby z “jedničky” půjdou na dodělání druhé části. Nic moc, bez debat zklamání, ale pořád je to stokrát lepší než to, co teď předvedl Neal Stephenson. Pamatujete ještě na jeho zajímavý šermířský simulátor CLANG? Určitě si vzpomenete aspoň na Gabe Newella, který se na videu objevil ve třetí (!) minutě a koval páčidlo. Povedené pomrknutí, bohužel nepovedený Kickstarter. Prachy došly a CLANG to má nahnuté.

V nejnovějším updatu na Kickstarteru vývojářský tým oznámil, že CLANG se teď přesouvá do jakési skoro-hibernace než se vyřeší finanční situace. Vypadá to, že pánové ze studia Subutai Corporation nás tak trochu vodili za nos. Těch 500 tisíc dolarů, což byl cíl na Kickstarteru a které překonali jen o 26 tisíc, nemělo tak úplně sloužit na kompletní dokončení celého projektu. Spíše jako taková nahozená udička pro vydavatele, kteří pak měli návnadu spolknout a nasypat do Subutai další peníze. To nám ale pan Stephenson na začátku neřekl a všichni tak čekali hru.

Vývojáři neřekli, kolik teď vlastně potřebují na dokončení. Vydavatele se jim bohužel sehnat nepodařilo, a tak CLANG nabírá jiné kontury. Projekt rozhodně nekončí a možná se ho i někdy dočkáme. Plnohodnotný vývoj hry, na které dělá spousta lidí na plný úvazek, se teď ale mění na jakéhosi koníčka, na kterém bude pár zapálených lidí dělat po večerech a o víkendech. Ve svém volném čase. S kým přesně tvůrci jednali a proč to neklaplo, můžeme jen hádat, ale obecně to Subutai přičítají nejistotě, kterou je herní průmysl prolezlý skrz naskrz.

V updatu zmiňují krach THQ a konec LucasArts a vůbec obavu vydavatelů investovat do odvážných a netradičních nápadů. Což simulátor šermování, navíc s vlastním hardwarovým ovladačem, bez pochyb je. CLANG by mohl hledat příležitost teoreticky v nové generaci konzolí, na které přeci jen nějaké ty odvážnější nápady budou a vydavatelé jsou obecně více naklonění dát peníze na zbrusu nový projekt na novou generaci konzolí. Jenže na tu CLANG zatím nebude. Vývojáři také vysvětlili ono dlouhé mlčení a absenci častějších updatů.

Má to být jednoduché - updaty by byly, ale primárně se teď řeší finanční problémy a hledá se investor. A jednání s investory nejsou na pár dnů, nýbrž probíhají dlouhé měsíce. Navíc není asi úplně dobré nadšeně napsat že jednání s investorem probíhají, aby za dva měsíce zase napsali, že to neklaplo a hledá se někdo další. Než se někdo najde, je CLANG ve stavu výše zmíněné “víkendovky”. Potenciální datum vydání se tak odkládá na “čert ví kdy”, ale máme být v klidu. CLANG pořád žije, hlavní jádro vývojářského týmu z firmy neodešlo a zatím nehrozí ani bankrot nebo podobné nemilé věci.

“Paradoxně teď máme z budoucnosti CLANGu lepší pocit než předtím. To jsme byli pořád pod časovým a finančním tlakem a rozhodnutí, která bychom pod takovým tlakem mohli udělat, by nebyla z dlouhodobého hlediska dobrá. Teď nám tyhle tlaky zmizely. Můžeme pracovat klidněji a řešit, jak celý projekt nastavit tak, aby to bylo zvladatelné," napsali vývojáři na Kickstarteru. Na konci updatu ještě žádají všechny své backery o trpělivost, než se jim podaří najít toho pravého a správného investora.

Ve výsledku to tak může být pro CLANG to nejlepší možné řešení, jen se ho asi dočkáme o dost později a pro tvůrce to bude komplikované. Na závěr je ale ještě potřeba dodat, že na Kickstarteru nejsme v roli zákazníka, který by si kupoval či předobjednával produkt. Jsme v roli maličkého mini-investora, který nepatrnou částkou investuje do něčího nápadu. Výsledek tak nikdy zaručený nemáme. Peníze dojít můžou, ale v případě CLANGu by byla alespoň lepší upřímnost a naprosto otevřené jednání od samého začátku.

Nejnovější články