Šéf Microsoftu se jasně postavil za Xbox divizi, prodávat se nebude
zdroj: tisková zpráva

Šéf Microsoftu se jasně postavil za Xbox divizi, prodávat se nebude

11. 7. 2014 12:45 | Téma | autor: Adam Homola |

Satya Nadella jasně vyvrátil spekulace o tom, že by se Microsoft mohl zbavit herní divize. Různé fámy kolovaly po internetu už od minulého roku a zmiňovaly možnost prodeje Xbox divize někomu jinému, případně její vyřazení ze struktury Microsoftu do podoby samostatné firmy. Xbox však Microsoftu zůstane i nadále a podle slov Nadelly v interním vzkazu zaměstnancům jde o důležitou iniciativu firmy, kterou v nadcházejících letech čeká řada změn.

Nadella od svého únorového zvolení do pozice CEO Microsoftu razí strategii "mobile first - cloud first". Na prvním místě jsou tedy pro firmu aktivity okolo mobilních platforem a cloudových technologií, což nejsou zrovna kategorie, do které Xbox na první pohled zapadá. Jádrem byznysu firmy je bez pochyb portfolio služeb pro firmy a samozřejmě operační systém Windows. A i když pro MS není herní trh tím nejdůležitějším, nemění to nic na tom, že Xbox divize se Microsoft zbavovat rozhodně nehodlá. Vedle základního byznysu se MS hodlá angažovat i v oborech, kde může mít úspěch a vliv, což podle Nadelly platí právě o herním průmyslu.

"Největší digitální kategorií, měřeno stráveným časem i utracenými penězi, jsou v mobilním světě právě hry. Máme štěstí, že součástí firmy je Xbox divize, díky níž se můžete chopit příležitosti unikátní a zároveň inovativní cestou. Microsoft bude i nadále velmi rázně inovovat a těšit Xbox hráče. Xbox je jedna z uživatelsky nejhodnotnějších značek s neustále rostoucí online komunitou, službami a vášnivou fanouškovskou základnou," napsal Nadella.

Upozornil také, že se herní iniciativy Microsoftu výborně doplňují s činností ostatních divizí a naopak - například rozpoznávání řeči ve Skype, technologie v Kinectu pro Windows, serverová základna Azure a vůbec cloudové vylepšení výkonu. Z Xboxové divize tak může podle šéfa Microsoftu těžit nejen herní koutek firmy, ale i například byznysové nástroje, které jsou pro firmu klíčové. Vzkaz od Nadelly je ale zajímavý i tím, že v něm ani jednou nezmínil název některé ze dvou Xbox konzolí. Nedoslechli jsme se například o podpoře Xboxu 360 nebo o novinkách ohledně Xbox One.

Nadella řešil Xbox jako značku a celek, především v kontextu mobilních a cloudových inovací, na které se chce "nový" Microsoft zaměřit více než Microsoft za éry Stevea Ballmera. Tak jako tak je příjemné vědět, že nový šéf Microsoftu má s Xbox divizí další plány a nehodlá se jí zbavit. Xbox 360 byl pro firmu úspěch, a i když Xbox One nevykročil na trh úplně nejlépe, pořád je příliš brzy na nějaké závěry - všechno se může ještě několikrát otočit.

Nakolik se budou postupně otáčet prodeje, teprve uvidíme - velkou zásluhu na tom ale budou mít spíše exkluzivní hry a nabídky (časové exkluzivity, exkluzivní DLC, bety apod.), ne samotný systém. PlayStation 4 začal tuhle generaci výrazně lépe. Xbox One se nevyhnul problémům s nejasnou koncepcí a komunikací směrem k hráčům. Situace se ale pomalu uklidnila a snad i stočila pozitivním směrem - vyšel úspěšný Titanfall a vedení herní divize si uvědomilo, že bez povinného Kinectu a za nižší cenu se Xbox One bude přeci jenom lépe prodávat.

Podle Harveyho Eaglea, šéfa Xbox marketingu pro Anglii, jsou právě tohle první vlaštovky, díky kterým se začíná miska vah pomalu obracet na stranu Microsoftu. Zatím samozřejmě pouze z pohledu vnímání Xbox One hráči, ale přesně to firma potřebuje. Microsoft chce být s novým Xboxem první, což se mu v minulých generacích nepodařilo, alespoň co do celkového počtu prodaných kusů. První Xbox žádným prodejním trhákem nebyl a minulou generaci konzolí s přehledem dominovala konzole Wii.

"Máme před sebou ještě kupu práce, než se prodeje zvýší. Celá ta pozitivní lavina je určitě dobrá, ale čeká nás ještě spousta práce. Musíme růst udržet i nadále. Myslím, že s nadcházejícími hrami v příštích šesti měsících lavina ještě zesílí. A my nikdy nepřestaneme naslouchat a reagovat. I kdyby to mělo znamenat, že se v budoucnu změníme na základě toho, co si lidé přejí, jsme tomu naprosto nakloněni," řekl Eagle v rozhovoru pro CVG.

Herní divize se pod vedením Phila Spencera začala, alespoň na venek, soustředit jen a pouze na hry. Letošní E3 toho byla důkazem, protože na tiskové konferenci Microsoftu nepadlo snad ani jednou slovo "TV". Spencer na nás valil jednu hru za druhou. Prodeje Xbox One za PlaStation 4 pořád zaostávají a Sony zatím nevykazuje žádné známky oslabení, ale víme, že Microsoft má kapacitu a rozhodně i finanční prostředky na to, aby Xbox One na vrchol vytáhl. Jestli se mu to v příštích letech podaří, ukáže až čas...

Nejnovější články