Recenze Hexic 2 pro Xbox Live Arcade

Recenze Hexic 2 pro Xbox Live Arcade

18. 8. 2007 16:16 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Autor Tetrisu postavil druhý díl této logické hříčky s kostičkami na klání proti počítači či přátelům na rozpůlené herní ploše.

Kromě prapůvodního originálu klasické adventury Ecco: The Dolphin se ve středu pro Xbox Live! Arcade objevil již druhý díl úspěšné logické hříčky Hexic, opět od tvůrce Tetrisu Alexeje Pajitnova. V tomto případě se ani tak nejedná o plnohodnotného nástupce oblíbené hry s kostičkami, kterou jako bonus naleznou předinstalovanou na pevném disku všichni noví majitelé obou dražších verzí Xboxu 360. Spíše Hexic 2 drobně vylepšuje, lépe řečeno upravuje originál o několik nových funkcí a vychytávek.

Drobnějšího rázu je jistě nový a jemnější grafický styl evokující robotiku a technologický pokrok, ovšem barevnější pojetí originálu mi připadne krapet veselejší. S novým designem hrací plochy souvisí i drobný nešvar v podobě menšího odlišení jednotlivých barev kostiček, protože právě jejich zbarvení je daleko méně výrazné než dříve. Náplastí na to je alespoň mnohem širší nabídka textur kostiček než v prvním díle. Nyní je také většina zvukových efektů a hudebního ambientu zcela nových.

Seznam herních režimů čítá již pětici položek, přičemž maratónský mód, zmizíkování kostiček v časovém limitu a nebo boj o přežití s uzamykáním přebývajících kostek, byly prakticky beze větších změn převzaty z prvního dílu. Nově si ale můžete zabojovat i proti počítači skrze rozpůlenou herní plochu. Zde si každý hraje na své straně plochy, ovšem mizení obrazců má za následek postupné plnění speciální stupnice útočné energie, přičemž si pak můžete vybrat jeden z kvarteta útoků pro potrápení umělého soupeře a naopak.

Jedna schopnost kupř. posune půlící čáru blíže k soupeři a zmenší mu tak manévrovací prostor. Další speciální schopnost dokáže uzamknout část protivníkových kostiček, ale také vyrobit časovanou bombu, která se musí opravdu bleskově navázat do trojice a ihned vymazat. Do hry se tím dostává i špetka taktiky, protože správná volba určitého útoku může ve správný čas zcela otočit rozehranou partii. Hra dovoluje sestavení několika nových obrazců. Kostičky jedné barvy nyní mohou tvořit kromě kytiček také delší řady, přičemž jejich bodování je shodné s jednou kompletně uzavřenou kytičkou. Navíc některé zvláštní kostky umí kromě rotačního pohybu také zrcadlovou výměnu dvou protilehlých políček.

Největší novinku má na svědomí multiplayer pro dvojici hráčů jak v domácích podmínkách, tak i skrze internet. Pro seance s živými spoluhráči platí výše uvedené zákonitosti pro hru proti počítači, včetně vítané možnosti znepříjemňovat soupeři jeho život speciálními útoky a powerupy. Hexic 2 samozřejmě obsahuje standardní várku achievementů a stojí 800 MS bodů (300 Kč). Více o něm na oficiální stránce.
zdroj: vlastní

michal_jonas