Proměny Need for Speed
zdroj: tisková zpráva

Proměny Need for Speed

27. 11. 2007 14:14 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Série NFS se za poslední léta hodně změnila. Zamýšlíme se, proč k tomu dochází a co nás ještě asi tak může čekat.

ÚVAHA
Co si budeme povídat, série Need for Speed se za poslední léta hodně změnila. Pamětníci asi budou souhlasit, že dřív byla značka NFS v podstatě synonymem pro ilegální závody v běžném provozu. Luxusní supersportovní auta se proháněla v malebných lokalitách, po normálních silnicích, kličkovala mezi okolní dopravou… to vše za dohledu policie, jenž se (často marně) pokoušela tohle řádění zastavit. Takový byl Need for Speed minulého století a takový je i populární Test Drive Unlimited. Klasické díly NFS uzavřelo v roce 2000 památné Porsche Unleashed, kteréžto je dodnes považováno za vůbec to nejlepší, co série nabídla – především kvůli skvělé fyzice, modelu poškození a propracovanému systému závodů, včetně kariéry testovacího řidiče.

S příchodem PlayStation 2 ovšem jakoby EA najednou nevěděli, co s NFS dál. Výkon nové konzole tedy využili pro jakýsi remake třetího dílu. Hot Pursuit 2 možná nebyl vyloženě špatnou hrou, kromě hezké grafiky však ničím dalším nezaujal, naopak temná strana síly vystrčila růžky v podobě plavání aut po silnici a blýskly se i další arkádové prvky. Shazovat na pronásledované vozy hořící barely z vrtulníku – jsme snad v bondovce? Filmový příměr jsem nepoužil náhodou, jelikož inspirace stříbrným plátnem vlastně určila směr dalšího vývoje. Po bullet-time z Matrixu některý z producentů patrně zahlédl také Fast & Furious a bylo jasno. Tuning a pouliční závody jsou v kurzu, Need for Speed jede do podzemí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Novodobou historii asi netřeba příliš připomínat, temná noc, silnice jako zrcadlo, nádrže nitra a záře neonů. Pro fanoušky „starých dobrých“ dílů to vesměs znamenalo definitivní konec (na druhé straně, série získala zcela nové příznivce i lepší prodejní výsledky) a snad jen Most Wanted s policejními sedany a seržantem Crossem dal lehce vzpomenout na časy dávno minulé. Přitom jen stačilo přijmout skutečnost, že značka NFS už reprezentuje spíše arkádové závody ze stáje EA, než cokoliv jiného. A že původní rovnice (NFS = supersporty na běžných silnicích vs policie) dávno neplatí. Aktuální ProStreet je toho důkazem - kdo by kdy tušil transformaci NFS v cosi na způsob zmutovaného Race Drivera? Radikálních změn se EA vskutku nebojí, takže po prvním „velkém tuningovém“ třesku právě zažíváme druhý, řekněme okruhový.

A co nás čeká dál? Jednoznačně to, co zrovna pofrčí. Další vývoj určují průzkumy trhu, což nakonec potvrdil na letní předváděčce i producent John Doyle. Vůbec bych se tedy nedivil, kdyby série vyjela někdy také mimo silnice, co třeba takový NFS: Mud? Výraz Dirt už je bohužel zabraný. Nebo snad seriál NASCAR? Vrtnou se právě tam naši rychlí a zběsilí z ulic a závodišť? Ovály mají v zámoří velkou oblibu. Mimochodem před nedávnem si EA smluvně pojistili jistého Lewise Hamiltona. Jak by se vám kromě tradičního F1 simulátoru líbil nějaký NFS: Formula Driver bratříček? ;)
zdroj: vlastní

marek_beniac

Nejnovější články