Proč přibývá PvP obsah do World of Warcraft tak pomalu?
zdroj: tisková zpráva

Proč přibývá PvP obsah do World of Warcraft tak pomalu?

24. 7. 2011 12:38 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

World of Warcraft není jen o PvE. To je věta, kterou si mnozí hráči přejí slyšet častěji, protože Blizzard opravdu směřuje více své práce směrem k PvE a mnoho PvP hráčů se cítí ukřivděno. S tímto trendem se můžeme potkat na oficiálních fórech, ale často i v komentářích na fanstránce WoWfan.cz, která spadá do našeho programu Games Fanatics. Kolegové, kteří fanstránku spravují, si na oficiálním fóru všimli a přeložili vyjádření komunitního manažera s nickem Daxxarri, jenž vysvětluje, proč nepřibývají třeba nové battlegroundy tak často, a nač se v tomto ohledu můžete připravit do budoucna.

„Rozhodně jsme na PvP komunitu nezapomněli a zrovna pracujeme na několika PvP orientovaných novinkách. Většina tohoto úsilí sice v této chvíli není zaměřena do vytváření nových map, určitě bychom chtěli zvýšit rozmanitost Battlegroundů a Arén, které přijdou v budoucnu. Jenže právě v tom je ten zádrhel. Někdo si možná řekne, že vytvořit Battleground je jednoduchý proces (vypadají jednoduše, že?), ale není.

Battlegroundy jsou totiž jako kachny. Ono se zdá, že si kachna bez námahy plave po vodě, ale její malé nohy musí v tu chvíli šíleně makat pod hladinou, aby se vůbec pohnula. Battlegroundy jsou podobné. Mohou vypadat jednoduše, dokonce staticky, pokud se na ně dívá obyčejný hráč, ale ve skutečnosti je tu ohromné množství procesů, které běží na pozadí každé hry. Jde o spoustu překážek, které musíme překonat, abychom zajistili, že vše poběží bezproblémově, jako nyní, bitvu za bitvou. Vytvořit Battlegroundy je tedy ve skutečnosti dost obížné, částečně právě kvůli technickým omezením, se kterými se nyní musíme potýkat.

Další důvod spočívá v tom, že Battlegroundy (a Arény v tomhle případě také) musí být mnohem více uhlazené než PvE mapy. Pokud vám nějaká geometrická chybička bude blokovat Line of Sight v dungeonu nebo raidu, pravděpodobně se s tím dokážete nějak vypořádat, dokud to nebude hned opraveno. Pokud však bude nějaká podobná chyba v Battlegroundu nebo v Aréně, může ji někdo využít k exploitům a podvádění, což neodpovídá fair play soutěžení, které chceme v PvP mít. Víme, že většina PvP komunity by raději chtěla absolutně vyvážené a nezabugované mapy, než neustálý příliv map nových.

Další věc, na kterou se nesmí zapomínat, je, že se sice mechaniky bossů se mohou lišit raid od raidu, ale když se to vezme kolem a kolem, jsou si všechny dungeony a raidy podobné (všechny mají stejný raid lock, pokud umřete, musíte proběhnout vstupním portálem atd.). Všechny Battlegroundy a Arény však mají svá individuální pravidla. Z toho plyne, krom toho, co jsem již zmínil, že musíme v podstatě každý Battleground ručně vytvářet od základů. Rádi bychom si vyvinuli nástroj na vytváření PvP map stejně jako máme nástroj na vytváření bossů nebo předmětů. Umožnil by nám vytváření Battlegroundů a dalších PvP orientovaných map mnohem rychleji. Na něčem podobném právě pracujeme, ale je to dost časové náročné a stále se ještě neblížíme ke konci.

Přesto ale věříme, že se nám toto úsilí vyplatí a jsme přesvědčeni, že to cítíte stejně. Do té doby tu stále budete mít spoustu hráčů nepřátelské frakce, které můžete poslat ke Spirit Healerovi, a věříme, že vás stále bude bavit zabíjet červené, hned jak je uvidíte."

Další informace a novinky ze světa WoW najdete na WoWfan.cz!


Nejnovější články