Připomínka: Command & Conquer bude mít singleplayer
zdroj: tisková zpráva

Připomínka: Command & Conquer bude mít singleplayer

10. 9. 2012 10:58 | Téma | autor: Petr Poláček |

Zmatky okolo údajné absence singleplayeru v chystané free to play záležitosti Command & Conquer jsou krásnou ukázkou mediálního šumu v přímém přenosu. Šéf BioWare Victory, Jon Van Caneghem, nedávno řekl, že Command & Conquer nebude mít multiplayer hned od spuštění, ale naznačil, že se s implementací tohoto důležitého prvku počítá v některém z updatů. Internet si to však vyložil po svém – singleplayer v C&C nebude!

Proto se nyní prezident EA Labels (BioWare, Maxis, Sports atd.) musel hecnout a zopakovat v rozhovoru pro Polygon celému světu ještě jednou, že singleplayer v C&C určitě bude. Jen poměrně takticky vůbec nehovořil o tom, kdy se jej ve hře dočkáme, což je ta jediná a podstatná informace, která by fanoušky série měla zajímat.

Jsme tedy vlastně tam, kde jsme do teďka byli a můžeme jenom spekulovat o tom, jestli verbální nátlak fanoušků donutí vývojáře z BioWare Victory posunout singleplayer o pár příček dopředu v seznamu prioritních úkolů, které je třeba po spuštění hry splnit. Soudě dle odpovědí páně Gibeaua na Polygonu se totiž nezdá, že by se vývojáři jali narychlo vytvářet singleplayerovou kampaň tak, aby mohla figurovat ve hře už od samotného začátku. Naopak, chtějí reagovat na to, co si hráči přejí, což je prý jeden z důvodů, proč vlastně hra bude distribuována v rámci free to play režimu.

Gibeau se dušuje, že přechodem z tradičního na  free to play chtěli tvůrci dosáhnout toho, že si hru alespoň vyzkouší opravdu velká masa lidí. Tedy včetně těch, co by normálně C&C hru obešli velikánským obloukem, kdyby se na krámech prodávala jako klasická krabicovka. Další předností free to play varianty C&C je už jednou zmíněná možnost investovat čas a prostředky do prvků, které hráči chtějí – třeba do singleplayeru. Firma tak nemusí utrácet „time and money“ za prvky, o kterých si tvůrci jen myslí, že se hráčům budou líbit, nebo by je chtěli.

zdroj: Archiv

S obojím se samozřejmě dá do značné míry souhlasit, ale jak všichni víme, s free to play to není tak jednoduché, protože nejde o to, že by se někdo sebral a klasickou hru hráčům předhodil zcela zdarma. Kdepak, free to play titul musí na něčem vydělávat, když už se hráčům podbízí bezplatně a to něco, tedy mikrotransakce, platby za urychlené hraní a tak dále, výrazně ovlivňujě design hry i jednotlivých jejích prvků.

Právě na tom, jak monetizační prvky vývojáři z BioWare Victory dokáží zapracovat do C&C konceptu, záleží, jestli komunita chystaný titul odmítne, nebo jej bude oslavovat. Není to jen o tom, že EA s efektní grafikou Frostbite 2 enginu všem na prvních pár minut vyrazí dech a řekne „podívejte se, jak může být free to play hra krásná“. Z prozatímních vyjádření lidí z EA mám totiž pocit, že přesně takto nějak hodlají free to play verzí Command & Conquer u hráčů prosadit…

Nejnovější články