PC verze GTA V je otázka obchodní příležitosti a zájmu trhu
zdroj: tisková zpráva

PC verze GTA V je otázka obchodní příležitosti a zájmu trhu

19. 11. 2012 17:37 | Téma | autor: Petr Poláček |

Od první chvíle, kdy bylo oficiálně oznámeno GTA V pro X360 a PS3 se v diskusích, nejenom na Games, ozývají hlasy „a co PC verze?“ Pravdou je, že se na tuhle otázku nedá prozatím odpovědět, respektive lze pouze doufat, že všechno přinejhorším proběhne jako u předchozích dílů. Tedy, že hra vyjde na obou zmíněných konzolích a PC verze se zjeví pár měsíců poté, ideálně v lepším stavu než v případě GTA IV. Jestli se ale podobný scénář jako u čtyřky naplní u pětky, to nechtějí ani naznačit i samotní tvůrci.

rozhovoru pro IGN, který obsahuje celou řadu dalších zajímavých informací, se Dan Houser z Rockstaru vyjádřil docela jasně, i když nic neslíbil ani v kladném, ani v negativní slova smyslu. Na dotaz, proč hra nebyla ohlášena i pro PC nebo Wii U, Houser odvětil, že je prostor o těchto portech přemýšlet. Hlavním motivem při takovém přemýšlení je dle Housera šance, že si na dané platformě hra najde své publikum a nebude to ztrátová aktivita.

Pokud takovou šanci vidí tvůrci na platformách Applu, udělají hru pro Apple stroje. Pokud budou cítit potenciál na Wii U, udělají hru na Wii U. Pro PC zřejmě platí to samé. Takže nic není ztraceno, ale zároveň není nic jisté. To je snad ta nejhorší situace, jaká může z pohledu majitele PC, či budoucího majitele Wii U nastat – nejistota. Takže ruce pryč od ní, raději se mrkněte, co ještě Dan houser pro IGN prozradil.

Houser třeba tvrdí, že vytvářet GTA V pro současné konzole dává větší smysl, než pro next-gen konzole. Jednak mají PS3 a X360 větší uživatelskou základnu, než bude mít nějakou dobu PS4 či další Xbox. Hlavní ale pro tvůrce je, že i ve verzi pro současný hardware byli schopni realizovat všechno, co zrealizovat chtěli. Pořád prý navíc platí, že PS3 a X360 jsou dosti výkonné mašiny.

Z dalších zajímavých odpovědí lze vybrat třeba nepoužití pohybového ovládání (Kinect, Move) pro minihry v GTA V, protože by to hráče mátlo – na něco by je mohl použít, na něco zase ne a byl by to zmatený.

Logický důvod má Houser i k tomu, proč pro obličejové animace postav v GTA V nebyla použita technologie z L.A. Noire, když se tak osvědčila. Výrazně by to prý zpomalilo vývoj a ovlivnilo by to podobu dalších prvků ve hře, které by na to konto nemohly ve hře být. Proto se v Rockstaru rozhodli, že obličejové grimasy ze stylové detektivy od Team Bondi pro GTA V nejsou vhodné.

Pro další otázky a odpovědi už se mrkněte na  IGN, pokud jste hardcore GTA fanoušci, určitě je oceníte.

Nejnovější články