„V zásadě jsme přepsali kompletní grafiku a herní systém, také jsme použili nový systém pro tváře a interface. Po dokončení Fallout 3 jsme totiž věděli, že můžeme udělat ještě dost proto, abychom využili výkon X360,“ chlubí se Howard a jako příklad uvádí neomezenou škálu detailů, které v herním světě najdete od malých bobulí až po draky a hory.
Během prezentací Skyrim, jsme sice žádný dechberoucí posun neviděli, ale proč to řešit, když na pohled vypadá herní svět „hezky“. Když ovšem Howard hovoří o tom, jak chtěli ze soubojů s draky udělat zážitek, během kterého se budete bát a mít z něj respekt, nezbývá než souhlasit. A to jsme jen sledovali demo.
zdroj: Archiv
Pete Hines z Bethesdy na twitteru potvrdil, že se zbraně ani brnění ve Skyrim nebudou v průběhu času opotřebovávat: „Nahradili jsme to možností tvorby a úpravy zbraní i brnění místo toho, abyste trávili spoustu času jejich opravou do původního stavu.“
Z dálky už je slyšet řinčení po domácku vyrobených zbraní RPG fanoušků, jak si do kanceláří Bethesdy jdou pro oběť první vývojářské defenestrace. Proti nim se však šikuje tábor těch, co jim to nevadí, naopak tohle rozhodnutí uvítají. Jako obvykle tu totiž jde o to, jestli je důležitější realistický (v rámci virtuálních možností!) herní systém sám o sobě nebo je na prvním místě zábava, která si může od vývojářů vyžádat, aby do systému sáhli a něco tam nahradili či to zcela vyřízli.
V případě Skyrim se tvůrci rozhodli do systému strčit ruce a místo opotřebení zbraní dali hráčům možnost si je upravovat a vyrábět, což je přinejmenším důstojná náhrada. A je pravda, že s sebou nenese, pro někoho otravnou, nutnost běhat co chvíli ke kováři, aby vám naklepal fajnovou čepel do původního stavu. Zase na druhou stranu existují hráči, pro které je to běhání kvůli opravě součástí zážitku, jenž s možností zbraně a brnění upravovat, nebude stejný. No a teď babo raď?! Jisté je jedno, po vydání se určitě najde šikula, který opotřebení zbraní do hry přidá skrze modifikaci.