Nakreslete si hru - Pixel Press to umožní
zdroj: tisková zpráva

Nakreslete si hru - Pixel Press to umožní

6. 5. 2013 15:30 | Téma | autor: Pavel Dobrovský |

Přibližně v osmi letech jsem objevil životní pravdu - pro hraní neexistuje lepší papír než čtverečkovaný. Dají se na něj přehledně a jasně kreslit mapy pro Dračí doupě, kopírovat půdorysy úrovní v dungeonech anebo hrát piškvorky či koncentrák, případně do nich věrně zaznamenávat sídliště, na kterém vyrůstáte. Hexy jsou sice prima, ale nemají v sobě krásnou jednoduchost čtverců.

Pixel Press je o čtvercích, respektive o způsobu, jak pokreslený čtverečkovaný papír převedete do počítače a uděláte z něj hru. Idea je prostá: nakreslíte mapu úrovně na čtverečkovaný papír, pomocí symbolů vyznačíte pasti nebo nepřátele a celé veledílo ukážete iPadu nebo iPhonu. Heuréka, dostanete prototyp herní mapy, který rovnou upravíte a můžete z něj udělat třeba skákačku. Je to ve své jednoduchosti vytříbený, čtvercově elegantní koncept a konečně zase herně kreativní aplikace pro tablety a smartphony.

Mantinely čtvercového přístupu jsou jasné. S Pixel Press neuděláte Skyrim, ale za to máte v ruce všechny potřebné nástroje pro jednoduché vyrobení skákačky typu Metroid nebo Super Mario. Právě na sérii Mario vývojář Robin Rath vyrůstal a chce dát nástroje na její vytvoření všem lidem. „Editor je srozumitelný začátečníkům, stejně jako pokročilým vývojářům, výtvarníkům a zvukařům, kteří mohou spolupracovat na skvělých hrách,“ říká Rath. Dokonce i takový Tom Hall si konečně bude moc udělat pokračování Commandera Keena a trochu se nad sebou zamyslet.

Přístupnost je pro Ratha důležitá, protože jedině tak se mu podaří Pixel Press posunout na další úroveň, kdy se podle něj kolem aplikace vytvoří komunita návrhářů a budou své výtvory sdílet, komentovat si je a rozvíjet jednotlivé nápady. Nepůjde tedy jen o výrobu a hraní her, ale také o živé fórum pro učení se základům herního designu.

Komunitní duch je ostatně základem projektu. Pixel Press vstoupí zítra na Kickstarter s požadavkem stovky tisíc dolarů a v průběhu kampaně bude Rath a jeho malý tým odlaďovat program podle požadavků a návrhů investorů. Už v této chvíli je editor poměrně robustní a další funkce do něj budou kontinuálně přibývat. „Doufáme, že v budoucnosti přizpůsobíme engine na týmovou práci několika lidí,“ slibuje Rath.

O tom, že svému produktu věří, svědčí i fakt, že hry z Pixel Press bude možné exportovat na Android a Ouya. Jediné, co kromě neúspěchu na Kickstarteru může momentálně celé vizi podrazit nohy je překombinované ovládání na dotykových displejích. To samo o sobě může řadu lidí odradit od používání a potvrdit všem amatérským vývojářům, že skutečně neexistuje nic lepšího než Game Maker.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články