Call of Duty: Ghosts, se sice trochu vymaní z tradičních malých map – slibuje i zničitelné prvky, a především překvapivě i přifoukne velikost herních ploch. Kreativní ředitel hry Eric Biessman však vysvětluje, že na další radikální řezy by mohly odehnat věrné fanoušky série.
"Chceme, abyste se mohli naučit taktiku mapy, chceme abyste mohli na mapě dominovat, chceme abyste s ní byli propojení. Proto nemůžeme hráčům nabídnout plnou zničitelnost prostředí. Nelze dovolit zničení každé stěny, protože se snažíme o to, abyste věděli "tuhle mapu lze hrát tímhle způsobem, sem můžu zajít, tady se mi dobře daří. "
Biessman však dále rozvinul, že Ghosts přesto hráčům nabídne větší než malou porci svobody – mapa Strikezone představí katastrofu, jenž uprostřed zápasu promění celé vzezření a rozložení bojiště. Podobných událostí bude nabízet více map, půjde však o předpřipravené události, nikoliv dynamické změny prostředí v závislosti na zásahu.
Došlo i na proměnu tempa hraní. Jde především o mód Cracked, který už popsal Aleš. V něm hráč za každé zabití získá boost rychlosti, zároveň se mu však začne odtikávat čas, po jehož uplynutí bez dalšího zářezu na pažbě detonuje. Dynamiku přináší i "field operations", během nichž z mrtvol vypadne malý achievement, například za zabití několika nepřátel v leže.
Celkově VG247 popsalo multiplayer Ghosts jako "možná až příliš familierní zážitek", je však otázkou, co vše si Activision může dovolit překopat, aniž by si znepřátelil své zákazníky. Celou reportáž VG247 v původní podobě můžete najít zde.