Microsoft zkouší na X360 platby za hru po hodinách
zdroj: tisková zpráva

Microsoft zkouší na X360 platby za hru po hodinách

20. 11. 2012 16:17 | Téma | autor: Adam Homola |

Byla jen otázka času, než to někdo z velkých západních hráčů zkusí. Přišel s tím Microsoft. Je to sice jen jedna malá karaoke hra pro Xbox Live Arcade, ale pokud se jim tenhle model osvědčí... Hra “Karaoke” for Xbox 360, která těží z katalogu The KARAOKE Channel, bude fungovat tak, že si vždy zaplatíte počet hodin, které chcete hrát. Dvě, šest nebo čtyřiadvacet hodin. Příjemné je, že si jednotlivé písničky nemusíte stahovat. Všechno se bude streamovat, takže můžete začít hrát hned. Herní čas si budete předplácet pomocí MS bodů.

Microsoft zatím nezveřejnil, kolik budou ty hodinové plány stát a jak trefně podotýká web Gamepolitics.com, placení po hodinách je v tomto případě spíše věcí The KARAOKE Channel, než Microsoftu. V tiskové zprávě navíc hru nepopisují jako hru, ale jako zábavní službu. Placení za hodiny vám neumožní hru spustit - tu můžete spustit a hrát nějaké ukázkové písničky zdarma. Předplacením pár hodin se vám otevře přístup k celému katalogu, který čítá přes osm tisíc písniček.

Zrovna v případě karaoke hry dává placení za hodiny smysl. Máte doma nějakou párty a slečny dostanou chuť zahulákat do mikrofonu karaoke. Vy nemusíte kupovat a stahovat hru ani písničky nebo platit za DLC písničky. Jen si předplatíte třeba dvě hodinky a máte na chvíli o zábavu postaráno. Třeba by právě tohle mohla být budoucnost pro žánr hudebních her. Guitar Hero, Rock Band a jim podobní by se mohly vrátit - platilo by se jen za instrumenty a za čas (= přístup do katalogu a ke službě), nikoliv za hru jako takovou.

Na podobném principu fungují už mnoho let MMO hry, jenže tam neplatíte za hodiny (v Asii ano), ale za měsíce. O trochu zajímavější přístup k placení se pokoušela například akční onlinovka APB, kdy se za jednu část hry neplatilo a za druhou se mohlo platit tuším po předem definovaných počtech hodin. Ale víme, jak neslavně APB dopadlo... Předplácení několika málo hodin u Skyrimu, Mass Effectu a obecně velkých tradičních her je asi trochu mimo, ale různé casual a párty hry se přímo nabízí.

Starého psa novým kouskům nenaučíš, ale s novou generací konzolí by mohly klidně přijít i nové platební modely. Konečně by se mohly i na konzolích pořádně rozjet mikrotransakce a třeba i ono předplácení hry coby služby po hodinách/dnech. S klasickým modelem “koupím hru na dvd za litr, hraju měsíc v kuse a pak utrum” to z dlouhodobého měřítka nevypadá nejlíp a vedle her a hardwaru se budou chtě nechtě muset vyvinout i obchodní modely. A předplácení hodin by pro některé žánry smysl dávalo víc, než se teď může zdát.

Nejnovější články