Microsoft zatím nezveřejnil, kolik budou ty hodinové plány stát a jak trefně podotýká web Gamepolitics.com, placení po hodinách je v tomto případě spíše věcí The KARAOKE Channel, než Microsoftu. V tiskové zprávě navíc hru nepopisují jako hru, ale jako zábavní službu. Placení za hodiny vám neumožní hru spustit - tu můžete spustit a hrát nějaké ukázkové písničky zdarma. Předplacením pár hodin se vám otevře přístup k celému katalogu, který čítá přes osm tisíc písniček.
Zrovna v případě karaoke hry dává placení za hodiny smysl. Máte doma nějakou párty a slečny dostanou chuť zahulákat do mikrofonu karaoke. Vy nemusíte kupovat a stahovat hru ani písničky nebo platit za DLC písničky. Jen si předplatíte třeba dvě hodinky a máte na chvíli o zábavu postaráno. Třeba by právě tohle mohla být budoucnost pro žánr hudebních her. Guitar Hero, Rock Band a jim podobní by se mohly vrátit - platilo by se jen za instrumenty a za čas (= přístup do katalogu a ke službě), nikoliv za hru jako takovou.
Na podobném principu fungují už mnoho let MMO hry, jenže tam neplatíte za hodiny (v Asii ano), ale za měsíce. O trochu zajímavější přístup k placení se pokoušela například akční onlinovka APB, kdy se za jednu část hry neplatilo a za druhou se mohlo platit tuším po předem definovaných počtech hodin. Ale víme, jak neslavně APB dopadlo... Předplácení několika málo hodin u Skyrimu, Mass Effectu a obecně velkých tradičních her je asi trochu mimo, ale různé casual a párty hry se přímo nabízí.
Starého psa novým kouskům nenaučíš, ale s novou generací konzolí by mohly klidně přijít i nové platební modely. Konečně by se mohly i na konzolích pořádně rozjet mikrotransakce a třeba i ono předplácení hry coby služby po hodinách/dnech. S klasickým modelem “koupím hru na dvd za litr, hraju měsíc v kuse a pak utrum” to z dlouhodobého měřítka nevypadá nejlíp a vedle her a hardwaru se budou chtě nechtě muset vyvinout i obchodní modely. A předplácení hodin by pro některé žánry smysl dávalo víc, než se teď může zdát.