Metacritic ruší „kariérní skóre“ u vývojářů
zdroj: tisková zpráva

Metacritic ruší „kariérní skóre“ u vývojářů

29. 3. 2011 15:42 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Server Metacritic platí tak trochu za hodnotícího boha. Shromažďuje hodnocení od konglomerátu přísně vybraných periodik a dle výsledného čísla, okleštěného od textu, kontextu, vysvětlení a tak nějak všeho, odvozuje výsledné hodnocení, které slouží jako finální „štempl“, rozhodující o kvalitách hry, filmu... či tvůrce.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

A právě „kariérní skóre“ u vývojářů vzbudilo jisté pohoršení. Hodnotit totiž práci daného člověka jen na základě zprůměrování číselného hodnocení jeho her, na kterých se mohl podílet bůhvíjakým způsobem. je pomýlené a co hůře, vyvolávalo to obavy, že by ono číslo mohlo být bráno jako kvalitativní posudek při hledání práce. Nakonec na to přistoupili i samotní zástupci serveru a ono skóre u vývojářů zrušili.

Marc Doyle tento krok vysvětluje: „Kupříkladu v naší sekci pro filmy jsme chtěli, abyste měli možnost kliknout na herce, režiséra či scenáristu a otevřela by se vám stránka určená jen jim. A (tam) byste viděli hodnocení jeho filmů, kde hrál, jaké režíroval, či psal scénář a kromě toho by zde bylo i kariérní skóre... Nicméně, navzdory faktu, že naše databáze roste a je stále dokonalejší, tak i podle reakcí veřejnosti ještě nemá dostatečnou vypovídací hodnotu a přesnost na to, aby mohla charakterizovat kariéru daných jedinců“.

Tomuto rozhodnutí lze jen zatleskat, protože systém prostého hodnocení byl vůči vývojářům příliš nekritický, nebo naopak kritický. Je Cervat Yerli s 91% lepší než Sid Meier s 86%? A co nadějní nebožáci, kteří i přes své kvality měli kvůli nedostatku financování projekty „jen“ na úrovni dobré sedmdesátky? Hrozilo by, že by deformace hodnocení kvality her dle čísla (jistě každý viděl nějaký příspěvek označující hru se 7/10 jako propadák) mohla postihnout i oblast jednotlivých vývojářů. Vždy je lepší se zastavit dál, než u pouhého čísla.

Nejnovější články