Možná jej nepamatujete, což je škoda, protože jde o jeden z nejpovedenějších průniků her a filmu (a taky jeden z největších finančních průšvihů na tomto poli), nicméně Derek Watts, umělecký vedoucí týmu jej má pořád v živé paměti a díky němu i celý tým.
„Ano, spoustu inspirace jsme nabrali ve Final Fantasy: Esence života. Použili jsme modely jejich uživatelských rozhraní i to, jak vypadají jejich lodě... to bylo už v prvních fázích designu Normandy. Naše útočné helikoptéry jsou z velké části založené na tom filmu. Je tam opravdu spousta skvělého materiálu, ta zářící rozhraní třeba. Pořád mám složku se záběry odtamtud a ještě dneska občas klukům něco vrátím a řeknu ať to udělají podle toho“.
Je to bezesporu zajímavá informace, protože Esence života je kousek, který už je tak trochu pozapomenutý a přitom měl spoustu kladných prvků – zvláště ona vizuální stránka byla působivá a to i z hlediska nápadů a celkové stylizace. Je pravda, že když vedle sebe postavíte film a Mass Effect, uvidíte spoustu společných prvků. Jistě nebyl tento snímek jedinou inspirací, ale jeho vliv je těžko popiratelný... když nám teď tvůrci tenhle fakt sdělili. A co vy? Jaké v téhle hře ještě vidíte prvky a vlivy?
28. 6. 2011 13:27 | Téma | autor: Aleš Smutný |
Tedy ne u ságy s Cloudem či dokonce fantasy variant, ale u filmu Final Fantasy: Esence života.