Lokalizovaná infografika připomíná statistiky série Halo
zdroj: tisková zpráva

Lokalizovaná infografika připomíná statistiky série Halo

9. 11. 2012 12:13 | Téma | autor: Adam Homola |

O tom, jak veleúspěšná je značka Halo, si nedovolí pochybovat snad ani ten nejzarytější majitel PS3. Tohle prostě Microsoftí sérii nikdo neodpáře. Stejně jako pořádné nastartování a zpopularizování first person stříleček v době, kdy se jim na konzolích ještě zase tolik nedařilo. K příležitosti vydání Halo 4 se na internetu nedávno objevila pěkná infografika, která vám sesumíruje sci-fi sérii v kostce. Nejde ale o příběh, jako spíše o úspěšnost, odehrané zápasy a připomenutí všech dílů série. A díky českému Microsoftu je teď infografika i v češtině.

Infografika začíná hezkým číslem: 46 milionů. Tolik se už prodalo her z celé série Halo. I když se to v porovnání s některými jinými značkami může zdát málo, nezapomeňte, že Halo, například na rozdíl od Call of Duty, vychází vždy jen na Xboxu a na jiných platformách se neobjevuje. První dva díly sice na PCčku byly, ale prodejně tyhle verze díru do světa neudělaly.

Pak se můžete pokochat několika těžko představitelnými čísly o tom, kolik miliard zápasů, hodin, dnů, minut a let se už odehrálo. Zabití, asistence a medaile jsou taky v miliardách. Aby taky ne, když se Halo pořád drží na prvních stupních mezi nejhranějšími multiplayerovými hrami na Xbox Live. Až v posledních letech se už nedrží pořád vyloženě na špici jako dřív, ale střídá se tam s Call of Duty a Gears of War. Poslední sekce infografiky pak připomíná všechny vydané hry. Halo: Combat Evolved vyšlo už v roce 2001, před více jak deseti lety.

Halo 2 (rok 2004) byla první Halo hra, která vyšla jak v klasické, tak sběratelské edici. Halo 3 (2007) pak byla rekordní hra - jen za prvních 24 hodin se jí prodalo přes 4,2 milionu kusů. Následovala real time strategie Halo Wars od dnes už neexistujících Ensemble Studios, tvůrců Age of Empires. Trochu vtipné je, že podle infografiky je Halo Wars nejprodávanější RTS hrou pro Xbox 360. Holt, jednooký mezi slepými...

V roce 2009 se na trh dostalo Halo: ODST, což měl být původně jen datadisk pro trojku s názvem Halo 3: Recon. Nakonec se z toho vyklubala plnohodnotná hra, alespoň podle Microsoftu. V roce 2010 vyšla poslední Halo hra od Bungie, Halo: Reach a loni jsme se dočkali remaku prvního Halo v Halo: Combat Evolved Anniversary.

Letošnímu roku jasně dominuje velký návrat v podobně Halo 4, který už nemají na starosti Bungie, ale 343 Studios. A podle prvních odhadů úspěšnost série nijak neklopýtá - prý se hry mohlo prodat až 3,1 milionu kusů za první den, jak odhadují VGChartz. Na oficiální čísla od Microsoftu si budeme muset ještě chvilku počkat, ale nereálně to nezní. Očekává se, že Halo 4 prodá během prvního týdne kolem čtyř milionů kopií. To jsou dost velká čísla na hr pro jednu platformu - na druhou stranu, Halo není jen tak ledajaká značka.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články