Vánoce už máme za dveřmi, a proto ani Level nemůže se svojí nadílkou zůstat pozadu. Co tedy v letošním třináctém čísle, které se objeví na stáncích tento pátek, 14. prosince, najdete? Jak už jste možná z náhledu obálky poznali, hlavní recenzí čísla je strategie Universe at War: Earth Assault, kterou kolegové dostali k dispozici s předstihem a ještě navíc s českým překladem. Tomáš Krajča se prý při reji různých robo-monster z vesmíru vyřádil dosyta a své dojmy sepsal do podrobné recenze - viz malý úryvek:
-
Hierarchie z války žádnou velkou vědu nedělá. Vítězství na desítkách vesmírných bojišť jí přinesla prostá taktika: zabij, roztav, rozsekej, rozstřílej a rozmašíruj všechno, co se ti postaví do cesty. Jejímu naplnění zdatně pomáhají především obrovští bitevní roboti. Na jejich jednotlivé pozice lze navěsit celou řadu zařízení (jednoho doopravdy multifunkčního si můžete prohlédnout v naší pitvě). Když pak takový Walker nakráčí na bitevní pole, vystřelí ze svých pěti kanonů a z modulů v jeho nohou vyskočí hejno Zatracených a četa Prznitelů, nejeden nepřátelský generál v duchu poděkuje za hnědou barvu vojenských trenýrek. Tři druhy walkerů (obytný, montážní a vědecký) se liší svou výdrží a typem dostupných modulů, pro všechny ale platí, že pokud se o ně hráč alespoň trochu stará, jsou zejména v začátcích prakticky neporazitelní. Jejich pohyb je, pravda, pomalý a neohrabaný, komu to ale vadí, když jedním šlápnutím rozdrtí celou rotu nepřátel?
K tomu Walkeři nezůstanou obvykle dlouho v boji osamoceni. Zdola je podpoří armády levných Gruntů, základní, přesto vcelku odolné pěší jednotky, rychlí Zatracení, tajemně vyhlížející Monolity, v nichž leckdo na první pohled ani neodhalí nebezpečí, létající talíře či obtížně zničitelné Fázové tanky. Z čistě estetického hlediska pak nemůže nenadchnout způsob, jakým Hierarchie staví nepočetné budovy svých základen (řadu funkcí, které u Novu zajišťují stavby, zastanou totiž u Hierarchie moduly na walkerech). Řezači glyfů nejprve pečlivě vyryjí do země patřičný obrazec. Když je dílo, jako vystřižené z nějakého středověkého manuskriptu o černé magii, hotovo, rozzáří se jasně rudou barvou a postupně z něj vyvstanou stěny nové budovy. Pekelná nádhera... [více v recenzi UaW v Levelu 160[
Konec roku je také čas pro malé bilancování. Chcete si zavzpomínat, jakým hrám se ve kterém čísle uplynulého roku věnovali? Co byl článek čísla? A co třeba trocha statistiky? Víte, jaký byl vůbec nejdelší nebo nejkratší článek uveřejněný v Levelu? Po roce se také vrací oblíbená Invaze, respektive nominace za rok 2007. Na DVD příloze navíc článek doplňuje sestřih všech nominovaných titulů. Když už jsme u těch NEJ, pak by se slušelo zmínit, že do 160. Levelu sestavili přehled těch nejočekávanějších her pro nadcházející rok 2008.
A plné hry u Levelu 160? Na DVD příloze najdete pár měsíců starou českou akční hru Mutant od Napoleon Games. Podíváte se v ní do míst, které jsou inspirovány Prahou a hlavní hrdina jako by vypadl z Kulhánkových knih. Ale samotný Mutant by byl málo, proto byl doplněn „áčkovým“ titulem Joint Task Force (82%, 2006). V této strategii se ujmete speciálního komanda JTF, které plní delikátní úkoly v nejrůznějších koutech světa. I tato hra je v češtině.